صنعاء: انگلیس تاوان بازگشت به جنوب یمن را خواهد داد

صنعاء: انگلیس تاوان بازگشت به جنوب یمن را خواهد داد
سه شنبه 11 آبان 1400 - 15:12

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن اقدام انگلیس در بازگشت به جنوب یمن را اشتباه خواند و گفت، لندن تاوان خواهد داد.

العالم - اروپا - یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن به شبکه «المسیره» گفت، انگلیس با بازگشت به جنوب یمن مرتکب اشتباه شد و تاوان زیادی به خاطر این اقدام خواهد پرداخت.

وی افزود: در سالروز استقلال می‌بینیم که پس از بیرون راندن انگلیس از درها در نوامبر ۱۹۶۷ ، این کشور اکنون از دیوار وارد یمن شده است.

یمنی‌ها در نوامبر ۱۹۶۷ انگلیس را از جنوب این کشور بیرون راندند و این روز استقلال در یمن «یوم الجلاء» نامیده می‌شود.

بن حبتور ادامه داد، طمع‌ انگلیسی و سعودی در «المهره» یمن دیده می‌شود و در مقدمه آن، اجرایی کردن خط لوله نفت سعودی به سمت دریای مکران است. اهالی المهره در جنوب در حفظ استقلال، پیشتاز هستند.

گزارش‌ها در خصوص ورود نیروهای ویژه بریتانیا به استان «المهره» در شرق یمن سوالات زیادی را در خصوص استراتژی نظامی لندن در کشوری که از هفت سال پیش تاکنون غرق جنگ است، ایجاد کرده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس، چند ماه پیش اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور وارد استان المهره یمن شده‌اند تا به اصطلاح‌ عاملان حمله به نفتکش «مرسر استریت» در ۳۰ ژوئیه گذشته، در آب‌های عمان را تحت تعقیب قرار دهند.

به نوشته این روزنامه یک تیم شامل ۴۰ نظامی نیروی ویژه SAS وارد فرودگاه «الغیظه»، مرکز استان المهره که هم مرز با عمان است، شده‌اند.

در آن زمان، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اینکه جنگ در این کشور در هیچ یک از جبهه‌ها متوقف نشده و همچنان تداوم دارد، تصریح کرد که نیروهای انگلیسی مستقر در خاک یمن اشغالگر هستند و طبق قوانین، ارتش یمن حق حمله به آن‌ها را دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها