سازمان جهانی بهداشت: رشد موارد ابتلا به کووید-19 برای پنجمین هفته متوالی در اروپا

سازمان جهانی بهداشت: رشد موارد ابتلا به کووید-19 برای پنجمین هفته متوالی در اروپا
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 14:53

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، اروپا تنها منطقه از جهان است که با رشد مداوم موارد ابتلا به کووید-19 مواجه می‌شود.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد موارد ابتلا به کووید-19 برای پنجمین هفته متوالی در اروپا افزایش یافت؛ موضوعی که این قاره را به تنها منطقه از جهان که با افزایش شیوع این بیماری مواجه است تبدیل می‌کند.
این سازمان در گزارش هفتگی خود درباره شیوع کرونا اعلام کرد موارد ابتلا به کووید-19 در اروپا در هفته گذشته 6 میلیون نفر افزایش یافت که در قیاس با هفته پیش از آن، 18 درصد افزایش نشان می‌دهد. بر مبنای همین گزارش، در سایر مناطق جهان ابتلا به کووید-19 در هفته گذشته یا با کاهش روبرو بود و یا بدون تغییر باقی ماند.
خاورمیانه شاهد بزرگترین کاهش ابتلا بود؛ جایی که موارد جدید ابتلا به کووید-19 در هفته گذشته با 12 درصد کاهش مواجه شد. این رقم کاهشی برای آسیای جنوب‌شرقی و آفریقا 9 درصد بود.
هفته گذشته جهان شاهد 3 میلیون مورد جدید ابتلا به کووید-19 بود. همچنین موارد مرگ و میر مرتبط با کرونا در هفته گذشته در جهان 8 درصد افزایش یافت. این امر به دلیل افزایش 50 درصدی موارد مرگ و میر در آسیای جنوب‌شرقی رخ داده است.
در هفته گذشته از هر 100 هزار نفر در اروپا، حدود 192 نفر به کووید-19 مبتلا شدند. این رقم برای قاره آمریکا در ازای هر 100 هزار نفر، حدود 72 نفر بود.
انگلستان، ترکیه، روسیه و رمانی با بیشترین رشد شیوع بیماری کووید-19 در اروپا مواجه بوده اند. جمهوری چک، لهستان و سایر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی نیز با همین معضل دست به گریبان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها