آمریکا شرکت جاسوس‌افزار صهیونیستی را در لیست سیاه قرار داد

آمریکا شرکت جاسوس‌افزار صهیونیستی را در لیست سیاه قرار داد
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 21:01

یک شرکت صهیونیستی سازنده جاسوس‌افزاری که برای هک کردن مقامات مختلف جهان استفاده شده است، در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

العالم - آمریکا

دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت صهیونیستی «NSO» را مورد تحریم قرار داده است.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، این شرکت که سازنده جاسوس افزار جنجالی «پگاسوس» است در «فهرست نهادهای» لیست سیاه فدرال قرار گرفته است.

وزارت تجارت آمریکا در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد، این اقدام بخشی از «تلاش دولت [جو] بایدن برای قرار دادن حقوق بشر در مرکز سیاست خارجی ایالات متحده از جمله از طریق تلاش برای جلوگیری از گسترش ابزارهای دیجیتال سرکوب است».

در نتیجه این تحریم، هیچ شرکت آمریکایی حق ندارد، هیچ‌گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزاری را برای شرکت NSO ارسال کند. همچنین این شرکت صهیونیستی قادر نخواهد بود با شرکت‌های بین‌المللی همکاری داشته باشد.

مرداد امسال و در شرایطی که جنجال‌ها درباره جاسوس‌افزار پگاسوس باعث واکنش رئیس‌جمهور فرانسه شده بود ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با سفر به پاریس درباره این موضوع و برخی دیگر از مسائل با مقام‌های فرانسوی رایزنی کرد.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» اخیرا فاش کردند که جاسوس‌افزار پگاسوس به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

پیشتر خبرگزاری فرانسه خبر داده بود، ظاهراً ماکرون هم در کنار شخصیت‌های جهانی، یکی از افرادی بوده که هدف حمله جاسوس‌افزار پگاسوس قرار گرفته است.

در نهایت ماکرون به‌دلیل نگرانی از اینکه هدف جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» قرار گرفته باشد، دستگاه تلفن همراه و شماره خود را تغییر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها