بازتاب شکست دزدی دریایی آمریکا و سرقت نفت ایران در رسانه‌های روسیه

بازتاب شکست دزدی دریایی آمریکا و سرقت نفت ایران در رسانه‌های روسیه
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 16:09

اقدام ایالات متحده برای سرقت نفت ایران و مقابله مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر اقدام آمریکا و ارتش تروریست این کشور، برای سرقت نفت ایران در دریای عمان، در رسانه‌های روسیه بازتاب گسترده‌ای داشت.

العالم ـ اروپا

اقدام اخیر آمریکا در ربودن نفتکش ایرانی و شجاعت دریادلان سپاه پاسداران در برابر اقدام غیرقانونی ناو متجاوز آمریکایی، امروز در چندین روزنامه روسیه و شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاریها و تارنماهای این کشور بازتاب داشت.

روزنامه «راسیسکایا گازتا» ارگان دولت روسیه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی با عنوان «فیلم رویارویی ایران با ناوگان آمریکا در دریای عمان منتشر شد»، نوشت: رویارویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ناوگان آمریکا در دریای عمان، با پهپادهای ایرانی فیلمبرداری شده بود.

رسانه روسی افزود: در فیلم منتشر شده کاملا مشخص است که رزمندگان سپاه با بالگرد از نوع «بل-۴۱۲ » در تانگر نفتکش «Sothys » که تحت پرچم ویتنام در حرکت بود، فرود آمدند.

در این گزارش با اشاره به حضور یک ناو و یک ناوشکن و شناور آمریکایی در صحنه رویارویی خاطرنشان شد که از فیلمی که از آسمان گرفته شده بود، مشخص است که قایق‌های تندرو ایرانی به ناو آمریکایی کاملا نزدیک شده و تیربار سنگین را به سوی این ناو نشانه گرفته‌اند.

روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو هم در گزارشی در شماره امروز خود به نقد و بررسی اقدام مقتدرانه و شجاعانه نیروهای سپاه پاسداران در مقابله با سرقت نفت ایران از سوی آمریکا پرداخت.

«بوریس یولین» کارشناس نظامی روس در گفت و گو با این رسانه خاطرنشان کرد که آمریکا ممکن است از هر مناقشه با ایران برای آغاز جنگ استفاده کند.

یولین با اشاره به اینکه در سال ۱۹۸۸ ناو آمریکایی «وینسنز» بر فراز خلیج فارس هواپیمای ایرانی را سرنگون کرد، نوشت: وضعیت آنجا همواره در آستانه جنگ و مناقشه قرار دارد.

کارشناس روس گفت: ایران از حق خود برای امکان اقدام در سواحلش در خلیج فارس و دریای عمان دفاع می‌کند، اما آمریکا چنین حقی را نمی‌پذیرد.

شبکه تلویزیونی «رن تی وی» روسیه نیز در بخش‌های خبری دیشب و صبح امروز خود، فیلمی از مقابله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دزدی نفت از سوی آمریکا در دریای عمان منتشر کرد.

رسانه روسی گفت: رویارویی ایران و آمریکا از زمان آغاز انقلاب اسلامی جریان دارد و نیروهای آمریکایی بطور دائم در دریای عمان و خلیج فارس حضور دارند و در گذشته به تانکرها و مراکز غیرنظامی و نیز هواپیمای مسافربری ایران حملاتی کرده‌اند و تهران نیز به اقدامات آمریکا پاسخ داده است.

تارنمای روسی «اوریاندا رو» نیز امروز در گزارشی نوشت: در دریای عمان، دو ناو آمریکایی با قایق‌های تندرو ایرانی رویارویی کرده و دولت تهران فیلم این واقعه را منتشر کرد.

در این گزارشی با اشاره به اینکه فیلم منتشر شده از پهپاد یا هواپیمای ایرانی گرفته شده است، خاطرنشان شده که اقدام شجاعانه نیروهای سپاه در «هلی‌برن» بر تانکر حامل نفت به سرقت رفته، کاملا مشخص است.

رسانه روسی در ادامه نوشت که دو ناو آمریکایی برای مقابله با اقدام ایران به نزدیکی تانکر نفتکش شتافته، اما سپاه پاسداران به موقع قایق‌های تندرو اعزام می‌کند و ناوهای آمریکایی هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «ماسکوفسکی کامسامولتس» در گزارشی، مقابله ایران با دزدی نفت از سوی آمریکا در دریای عمان را بازتاب داد.

در این گزارش به انتقال نفتکش حامل نفت سرقت رفته ایران به سواحل این کشور اشاره و در ادامه خاطرنشان شده که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون این خبر را تکذیب کرده است.

روزنامه روسی به نقل از گزارش رسانه‌ها خاطرنشان کرد که کربی درحالی این واقعه را تکذیب کرد که با تلاش نظامیان آمریکایی، محموله نفت یک نفتکش ایرانی به نفتکش دیگر منتقل شده بود و نیروهای سپاه پاسداران از این دزدی جلوگیری کردند.

پربیننده ترین خبرها