ورود محموله بزرگ سلاح و مهمات آمریکایی به پایگاه «التنف» سوریه

ورود محموله بزرگ سلاح و مهمات آمریکایی به پایگاه «التنف» سوریه
شنبه 15 آبان 1400 - 12:12

منابع سوری از ورود محموله بزرگ سلاح و مهمات از سوی نظامیان آمریکایی به پایگاه «التنف» واقع در مرز سوریه با اردن و عراق خبر دادند.

العالم - سوریه

نظامیان آمریکایی به تحرکات غیرقانونی خود در سوریه ادامه می‌دهند.

در جدیدترین تحرک نظامیان آمریکایی، این نیروهای اشغالگر ستون نظامی عظیمی شامل خودروهای حامل سلاح و مهمات و ادوات لجستیک به پایگاه نظامی غیرقانونی خود در منطقه «التنف» در مرز سوریه با عراق وارد کردند.

منابع محلی به سانا گفتند: ستونی از نظامیان آمریکایی متشکل از 26 خودرو حامل سلاح و مهمات و ادوات لجستیک طی ساعات گذشته وارد پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف شده است.

این منابع افزودند: ستون مذکور بزرگترین تجهیزات نظامی در نوع خود طی سال‌های اخیر به التنف است که از اردن وارد شده است. این محموله از طریق گذرگاه‌هایی وارد شد که نظامیان آمریکایی پس از اشغال منطقه در چند سال قبل برای حمایت از گروه‌های تروریستی متمرکز در منطقه «التنف» ایجاد کرده‌اند.

مقامات آمریکایی در بیستم ماه گذشته میلادی از حمله راکتی و پهپادی به پایگاه التنف در مرز عراق و سوریه خبر داده بودند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی در سال 2014 پایگاه التنف را به بهانه مبارزه با داعش ایجاد کردند اما واقعیت به گونه‌ای دیگر است و اشغالگران آمریکایی از این پایگاه برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه بهره برداری کردند.

اشغالگران آمریکایی، تروریست‌ها را از مناطق مختلف به التنف آورده و تحت آموزش قرار می‌دهند از جمله داعش که به دنبال احیا و بهره برداری از آنها برای حمله به مواضع ارتش سوریه و مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌ها در منطقه البادیه سوریه است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها