انگلیس به دنبال قرارداد بلندمدت گازی با قطر

انگلیس به دنبال قرارداد بلندمدت گازی با قطر
شنبه 15 آبان 1400 - 15:30

دولت انگلیس به دنبال انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.

العالم - اروپا

به گزارش فایننشال تایمز، دولت انگلیس به دنبال انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.

به گفته منابع آگاه به مذاکرات، وزرای انگلیسی و هم پیمانانشان در قطر، بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع، گفتگوهایی در مورد مقدمات یک قرارداد بلندمدت برگزار کرده‌اند و قر آخرین راه حل برای تامین گاز برای انگلیس شده است.

وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس و دولت قطر از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

به نوشته این گزارش، قطر در دو هفته گذشته، مسیر 4 نفتکش بزرگ را به سمت انگلیس تغییر داده است.

کمبود جهانی عرضه گاز سبب افزایش قیمت در ماه‌های اخیر شده است و صنایع انرژی بر و عرضه کننده را در انگلیس با چالش روبرو کرده و بسیاری از مشتریان با یک افزایش شدید در صورت حساب‌های خانگی مواجه شده‌اند.

به گفته یک منبع آگاه به گفتگوها، این محموله‌ها پس از اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از شیخ تمیم بن حمد الثانی، امیر قطر درخواست کمک کرد، راهی این کشور شد.

قیمت گاز طبیعی در سال جاری با بازگشایی اقتصادها پس از قرنطینه ناشی از همه گیری کووید 19 و تقاضای بالای ال ان جی در آسیا که عرضه به اروپا را کم کرد و موجی از شوک را به صنایع وابسته به برق وارد کرد، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، با توجه به نگرانی ها در مورد افزایش رقابت اروپا و آسیا در دریافت ال ان جی، انگلیس به دنبال یک توافق بلند مدت گازی است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها