شیخ علی سلمان قربانی بحران روابط عربستان و قطر شد

شیخ علی سلمان قربانی بحران روابط عربستان و قطر شد
شنبه 15 آبان 1400 - 14:18

همسر شیخ علی سلمان دبیرکل الوفاق بحرین گفت، همسرش قربانی بحران میان عربستان و قطر شد و هر چند محکوم به ابد شده، وی چیزی جز ایستادگی از شیخ ندیده است.

العالم - بحرین

شبکه «المیادین» مصاحبه‌ای با «علیاء رضی» همسر شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق به عنوان بزرگترین جمعیت معارض بحرین انجام داد.

دولت بحرین شیخ علی سلمان را در آبان‌ماه ۱۳۹۷ به اتهام جاسوسی برای قطر - در جریان مشارکت در مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در چارچوب راهکار سیاسی قطر و آمریکا - متهم کرد و وی به حبس ابد محکوم شد.

خانم علیاء رضی در سالروز صدور این حکم علی سلمان، حکم صادر شده علیه همسرش را شوکه‌کننده و دردآور خواند و خواستار آزادی بی قید و شرط وی شد و گفت، جای شیخ زندان نیست بلکه باید در کنار ملت بحرین باشد.

وی افزود، سخت‌ترین موضوع این بوده که چگونه این خبر را به دو دخترش بدهد. این حکم با توجه به اتهامات زده شده قابل پیش‌بینی بود اما موضوع غافلگیرکننده، سکوت بین‌المللی بویژه آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های راهکار سیاسی ویژه قطر بود؛ واشنگتن از تمام جزئیات اطلاع داشت اما به صدور بیانیه‌های پوچ برای حفظ منافع اکتفا کرد.

خانم رضی تصریح کرد: سخت‌ترین لحظه زمان قرائت حکم در دادگاه بویژه در خصوص اتهام جاسوسی برای قطر بود. از این ظلم بر شیخ علی بسیار ناراحت شدم. به دلیل بحران خلیجی (بحران میان قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس) این اتهام به وی زده شد. اینکه شیخ علی قربانی این بحران شد خیلی آزارم داد.

وی افزود: به دو دخترم «ساره و نبأ» می‌گویم که دلیل زندانی شدن پدرشان این است که آنها آرامش داشته باشند خصوصا آنکه یک سال و هشت ماه است که هیچ دیدار رودررویی با شیخ سلمان انجام نشده و فقط از طریق تماس تصویری بوده است.

علیاء رضی ادامه داد، شیخ سلمان همیشه سعی می‌کند که دلیل نبودنش را به صورت ساده برای دختران توضیح دهد. سازه چهل روزه بوده که پدرش بازداشت شد و تنها وی را در زندان جو دیده است.

وی درباره روحیه دبیرکل جمعیت الوفاق هم گفت: چیزی جز ثبات و ایستادگی از وی ندیدم. او همیشه به ما قدرت و امید می‎دهد و بر مطالبات ملت ویژه فرزندان شهدا و بازداشت‌شدگان اصرار دارد زیرا هم و غم اول وی هستند.

خانم رضی درباره قانون مجازات جایگزین هم گفت، کسی به شیخ سلمان پیشنهاد خروج از زندان در عوض مجازات جایگزین را نداده علاوه اینکه در شأن وی نیست که به این شیوه آزاد شود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها