درخواست هادی از آمریکا برای فشار حداکثری بر انصارالله

درخواست هادی از آمریکا برای فشار حداکثری بر انصارالله
يکشنبه 16 آبان 1400 - 12:57

«عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن شنبه (دیروز) در هتل محل اقامت خود در ریاض با «تیم لندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن دیدار کرد

العالم - یمن

منابع رسانه‌ای وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن از درخواست او از نماینده ویژه آمریکا برای «اعمال فشار بین‌المللی» بر انصارالله یمن خبر دادند.

بنا بر گزارشی که روزنامه «ینی شفق» به نقل از خبرگزاری یمنی «صبا» منتشر کرد، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور روز شنبه (دیروز) با تیم لندرکینگ نماینه ویژه آمریکا در امور یمن دیدار کرد.

عبدربه منصور هادی در این دیدار که در هتل محل اقامت او در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، خواستار «اعمال فشار بین‌المللی بر انصارالله» شد.

به ادعای رئیس‌جمهور مستعفی یمن، هدف از اعمال فشار بین‌المللی بر دولت نجات ملی یمن وادار کردن آنها به پذیرش آتش‌بس است.

بنا بر گزارش رسانه‌های وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن، عبدربه منصور هادی و تیم لندرکینگ درباره جنگ در یمن و استقرار صلح در این کشور صحبت کردند.

بنا بر روایت این رسانه‌ها، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن «تلاش‌های» دولت مستعفی یمن برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ را مورد تحسین قرار داد.

درخواست رئیس‌جمهور مستعفی یمن از هتلش در ریاض برای اعمال فشار بر دولت نجات ملی یمن در شرایطی مطرح شده که تجاوز نظامی و محاصره همه جانبه علیه این کشور همچنان ادامه دارد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها