چه کسانی از حمله به منزل الکاظمی سود می برند؟

چه کسانی از حمله به منزل الکاظمی سود می برند؟
يکشنبه 16 آبان 1400 - 14:17

داستان از این قرار است که در سیاهی شب پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در منطقه حفاظت شده سبز بغداد حمله کرد.

العالم - در گوشی

اندکی بعد الکاظمی ویدیویی را در توییتر منتشر کرد با این مضمون که حالش خوب است و همه را به حفظ آرامش و خویشتن داری به خاطر عراق فراخواند.

هنوز چند ساعت از حمله – که کسی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است - نگذشته است که تکه های این پازل یکی پس از دیگری چیده می شود؛ اندکی بعد وزارت کشور عراق اعلام کرد که سه پهپاد در این حمله شرکت داشته اند که دو فروند آن، سرنگون شده اند.

اما عکس ها و فیلمهایی که از محل وقوع حادثه منتشر شدند، نشان می دهند که این حمله دقیق و حساب شده صورت گرفته است. به عبارت دیگر کسانی که نقشه این عملیات را کشیده اند، مختصات و نقشه دقیق منطقه حفاظت شده سبز را در اختیار داشتند. در این نقشه جای مراکز حساس دولتی، سفارت خانه های خارجی از جمله سفارت آمریکا که مجهز به جدیدترین سامانه پدافند هوایی است، مشخص شده است. این سامانه به گفته آمریکایی ها قادر به شناسایی و انهدام پهپادهاست اما این بار نتوانست پهپادی را که به منزل الکاظمی حمله کرده است، شناسایی و سرنگون کند.

در اینجا قصد نداریم کسی را متهم کنیم. همه طرفها این حمله را محکوم و اعلام کرده اند که در آن، دخالتی نداشته اند اما سئوال اینجاست که چه کسانی از حمله به منزل الکاظمی سود می برند؟

بدون تردید حمله به کسی در حد و اندازه نخست وزیر عراق، تبعاتی برای اوضاع داخلی این کشور دارد و کشور را درگیر فتنه ای می کند که خروج از آن دشوار است. مخصوصا که اوضاع عراق در حال حاضر پس از گسترش دامنه اعتراضات به نتایج انتخابات و قربانی شدن چند معترض به شدت متشنج است.

در این گیر و دار کسانی که از این اوضاع سود می برند به طور قطع کسانی هستند که ثبات و آرامش عراق را نمی خواهند. کسانی که مایلند این کشور همیشه کانون جنگ و درگیری داخلی باشد. از جمله اینها همانهایی هستند می بینند سلاح عراق، "داعش" را نشانه گرفته است. انها می خواهند این سلاح، سینه دیگر عراقی ها نشانه بگیرد تا خود، فرصتی برای سیطره بر این کشور پیدا کنند.

حال اگر می خواهید بدانید چه کسانی از حمله به منزل الکاظمی سود می برند دنبال کسانی باشید که داعش را در عراق و سوریه به وجود آورده و سلاح در اختیارشان قرار داده اند و مقدمات ورود تروریست ها از هر گوشه جهان را به این کشورها فراهم کرده اند.

  • علی القطان

پربیننده ترین خبرها