ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک پهپاد ارتش یمن شد

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک پهپاد ارتش یمن شد
دوشنبه 17 آبان 1400 - 17:14

ائتلاف متجاوز به یمن ادعا کرد که توانسته یک فروند پهپاد انتحاری ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را ساقط کند.

العالم - عربستان سعودی

ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) مدعی شد که پدافند هوایی این ائتلاف توانسته در جنوب عربستان یک فروند پهپاد بمب‌گذاری شده را شناسایی و منهدم کند.

به نوشته العربیه، در اطلاعیه ائتلاف سعودی ادعا شده است که این پهپاد در مسیر شهر «خمیس مشیط» بود که ساقط شده است. فرودگاه «ابها» و پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب شرقی و جنوب غربی این شهر واقع شده‌اند و جنگنده‌های سعودی برای بمباران روزانه یمن به طور عمده از این دو پایگاه استفاده می‌کنند.

همزمان ائتلاف سعودی مدعی شده است که در نزدیکی بندر الحدیده موفق شده است یک قایق بمب‌گذاری شده را پیش از انجام عملیات منهدم کند. هنوز منابع یمنی واکنشی به این ادعاها نشان نداده‌اند.

در پانزدهم آبان ماه نیز ارتش سعودی ادعا کرد که یک پهپاد را پیش از انجام عملیات در فرودگاه ابها ساقط کرده است، اما فردای آن روز سازمان همکاری اسلامی که به ابزاری در دست سعودی‌ها تبدیل شده است، با اذعان ضمنی به موفقیت‌آمیز بودن این حمله پهپادی ارتش یمن، آن را محکوم کرد.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره یمن به حملات خود علیه اهداف نظامی در عمق خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها