"اسرائیل" اعتراف می کند.. جنگ مأرب جنگ ماست

سه شنبه 18 آبان 1400 - 08:40

یمنی ها از همان روز نخست حمله ائتلاف سعودی به کشورشان به بهانه دفاع از دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری گفتند که این تجاوز، تجاوز آمریکایی سعودی اسرائیلی به کل منطقه و یمن برای شکستن مقاومت ملت ها و واداشتن آنها به سازش با رژیم صهیونیستی است.

العالم - کشکول

با نگاهی به روند تحولات جنگ علیه یمن طی 7 سال گذشته به وضوح متوجه می شویم که این جنگ هیچ دستاوردی برای متجاوزان نداشته و نخواهد داشت. با این حال عربستان بر ادامه این جنگ بیهوده و پر هزینه اصرار می ورزد؛ جنگی که حیثیت و جایگاه منطقه این کشور را زیر سئوال برد.

کاملا روشن است که عربستان هیچ کنترلی بر این جنگ ندارد؛ نه می تواند آن را اداره کند و نه متوقف. بلکه این طرف های بین المللی از جمله آمریکا و "اسرائیل" هستند که این جنگ را اداره می کنند.

روزنامه صهیونیستی ژروزالیم پست با افشای این حقیقت، تأکید کرد که جنگ مأرب جنگ این رژیم است. این روزنامه نوشت: "مأرب در فاصله چند صد کیلومتری از مرز عربستان واقع شده است اما اگر به دست انصار الله بیفتد شکست معنوی برای عربستان به حساب می آید.. انصار الله جنگ با عربستان را بخشی از جنگ فراگیر خود با اسرائیل و ایالات متحده می دانند. مأرب فقط یک سنگ بناست .. ریاض با مجموعه ای از تهدیدهای منطقه ای رو به روست که به اندازه هزاران کیلومتر از یمن و دریای عمان و تا کویت و از عراق تا البوکمال تا سوریه و لبنان امتداد یافته است.. اسرائیل هم این قوس تهدیدات را منبع نگرانی جدیدی می داند".

روشن است که این تهدیدات که در این روزنامه اسرائیلی به آن اشاره شده است، اگر هم واقعا وجود داشته باشند، تنها زمانی متوجه عربستان هستند که رژیم آل سعود دنباله رژیم صهیونیستی باشد یا این یک رژیم دست نشانده ای باشد که وظیفه اش دفاع از این رژیم در مقابل خطرات احتمالی است حتی اگر با منافع ملی عربستان در تضاد باشد.

تهدیدهایی که در این روزنامه به عنوان تهدیدهای مشترک علیه "اسرائیل" و عربستان مورد اشاره قرار گرفته اند در واقع همان نیروهای مقاومت هستند که خود را وقف دفاع از آرمان و ملت فلسطین و قدس شریف و مقدسات اسلامی کرده اند. هیچ عرب اصیل یا مسلمان واقعی این نیروها را دشمن نمی داند و حاضر نمی شود به جبهه خائنان به مقدسات اسلامی یا کسانی که ملت فلسطین را آواره کرده اند و شبانه روز به دنبال تغییر هویت قدس هستند بپیوندند.

پربیننده ترین خبرها