چاقوکشی در پایتخت نروژ؛ عامل مسلح کشته شد و پلیس و چند نفر زخمی شدند

چاقوکشی در پایتخت نروژ؛ عامل مسلح کشته شد و پلیس و چند نفر زخمی شدند
سه شنبه 18 آبان 1400 - 15:36

یک فرد مسلح به چاقو در پایتخت نروژ به سمت افراد و مأموران پلیس حمله کرد و علاوه بر زخمی کردن تعدادی، بر اثر ضربه گلوله پلیس کشته شد.

العالم - اروپا

در ادامه سناریوهای چاقوکشی در چندین کشور اروپایی، یک عامل مسلح به چاقو امروز (سه‌شنبه) به سمت افرادی حمله‌ور شد و چندین نفر را زخمی کرد و خودش نیز بر اثر شلیک گلوله مأموران پلیس کشته شد.

چاقو

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد که یک مرد بدون پیراهن در حالیکه یک چاقو با خود حمل می‌کرد به ساکنان محله‌ای در «اسلو» پایتخت نروژ حمله‌ور شد.

طبق این گزارش، یکی از سخنگویان پلیس پایتخت این کشور اروپایی تأیید کرد که یک مأمور پلیس در این حادثه زخمی شده که البته شدت جراحات وی چندان وخیم نیست.

تصاویر و ویدئوهای مربوط به این حادثه که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، یک خودروی نیروهای امنیتی را در حال حمله به یک فرد بدون پیراهن مسلح به چاقو که در حال تهدید عابران پیاده است، نشان می‌دهد.

کلیپ ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی، مرد مسلح به چاقو را در حالی نشان می‌دهد که پس از برخورد با خودروی پلیس از روی زمین برمی‌خیزد و به سمت خودروی پلیس رفته و با بازکردن درب آن، با سلاح سرد خود به مأمور پلیس حمله می‌کند و در نهایت دیگر مأموران امنیتی برای کمک به همکار خود می‌آیند و فرد ضارب را با ضرب گلوله از پای درمی‌آورند.

رئیس عملیات نیروهای امنیتی پلیس اسلو برای دستگیری این فرد مسلح تصریح کرد که عامل مسلح خود را برای چاقو زدن به یک فرد یدگر آماده کرده بود که مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس اسلو بدون این که توضیحی ارائه کند، گفت: «دو نفر درگیر بودند و پلیس به بهترین شکل ممکن از آن‌ها مراقبت می‌کند».

پلیس پایتخت گفته است علی‌رغم آن که به جز مأمور پلیس کسی زخمی نشده است اما احتمال می‌رفته که تعداد افراد بیشتری در صورت عدم مداخله پلیس زخمی یا کشته می‌شدند.

در روزها و هفته‌های اخیر چندین حادثه چاقوکشی در شهرهای اروپا گزارش شده است به طوریکه چند روز پیش، ، پلیس فدرال آلمان اعلام کرد که حمله با چاقو به قطاری سریع‌السیر در ایالت بایرن در جنوب این کشور چند زخمی به جا گذاشته است.

روز گذشته نیز وزارت کشور فرانسه از حمله یک فرد مسلح به چاقو به یک مأمور پلیس فرانسوی در شهر معروف «کن» خبر داد.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، در یک حادثه با سلاح سرد، فرد ضارب یکی از مأموران پلیس را در شهر کن مورد حمله قرار داد و زخمی کرد که البته در عملیات نیروهای پلیس دستگیر شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها