تجلیل و قدردانی سرلشکر سلامی از حماسه‌سازان نیروی دریایی سپاه در تقابل با ناوگان جنگی ارتش امریکا در دریای عمان/ این تقابل نشان داد ابهت دشمن پوشالی است

 تجلیل و قدردانی سرلشکر سلامی از حماسه‌سازان نیروی دریایی سپاه در تقابل با ناوگان جنگی ارتش امریکا در دریای عمان/ این تقابل نشان داد ابهت دشمن پوشالی است
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 11:50

فرمانده کل سپاه با تمجید از حماسه‌سازان نیروی دریایی سپاه در مواجهه با ناوگان جنگی ارتش تروریست امریکا در دریای عمان تاکید کرد: رفتار شما حرفه ای بود و با تسلط و هوشیاری خود نشان دادید ابهت دشمن پوشالی است و تنها جنبه هندسی دارد.

العالم _ ایران / سیاسی

در پی اقدام به موقع و مقتدرانه دریادلان جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست عملیات ارتش تروریستی امریکا برای حمایت از سرقت نفت ایران در دریای عمان صبح امروز ( چهارشنبه ) حماسه‌سازان این رخداد باشکوه و تاریخی ، همراه با سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین این نیرو با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه دیدار و از آنان تجلیل به عمل آمد .

سرلشکر حسین سلامی در این دیدار با اشاره به ماندگاری این نبرد افتخارآمیز در تاریخ اسلام گفت: شما با خلق این حماسه بزرگ زبان ما و ملت ایران برای تحقیر هیمنه خودساخته امپراطوری درحال زوال و احتضار رژیم تروریستی امریکا را گشوده تر و قوی تر کردید و توانستید زیبایی غلبه فئه قلیل بر فئه کثیر را در متن و بطن یک واقعه کم نظیر ترسیم کنید.

وی افزود : این پیروزی بزرگ هرچند به لحاظ جغرافیا و وسعت مکان بسیار محدود و کوچک بود، اما از نظرگاه شعاع تحقیر دشمن ، بسیار گسترده عمل کرد .

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شخصیت کشورها و ملت‌ها به رخدادها و ایام خاص تاریخی آن شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام را یوم الله ها ساخته اند؛ میلاد و هجرت پیامبر ، عید سعید قربان، نبردهای بدر ، حنین ، خیبر ، احد و جنگ های امام حسن مجتبی (ع) با سپاه شام و به ویژه عمیق ترین رویداد تاریخ بشر عاشورای ۶۱ هجری که توصیف کننده اسلام و امت اسلامی است ، نشان می دهد اسلام میدان نبردی جز مصاف با مستکبران و ظالمان ندارد ، هرچند همواره مسلمانان نسبت به مستکبران در عده و عُده حداقلی بوده‌اند ، اما با سلاح جهاد و شهادت بسیاری از قدرت ها را تسلیم و مقهور عظمت خود ساخته‌اند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد : تاریخ انقلاب اسلامی را هم مانند تاریخ اسلام با یوم الله ها ساخته اند و یوم الله ۱۷ ربیع که از این پس حماسه دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با آمریکایی‌ها بر پیشانی آن می درخشد ، در امتداد ۱۵ خرداد ، ۱۳ آبان، ۹ دی ،سوم‌خرداد ، ۲۲ بهمن و...از یوم الله های فراموش ناشدنی و افتخار آمیز این سرزمین به شمار خواهد رفت.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه یوم الله ۱۷ ربیع، شخصیت و هویت ایران عزیز را می سازد، یادآور شد: روز دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی، روز توقیف کشتی و دستگیری تفنگداران متجاوز انگلیسی ،روز انهدام پهپاد پیشرفته جاسوسی و راهبردی گلوبال‌هاوک آمریکا هم در زمره یوم الله ها و رخدادهای تراز بین المللی قرار دارد، که در سایه الطاف الهی رقم خورد و در تاریخ افتخارات ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

سرلشکر سلامی برخی اتفاقات و رویدادهای بزرگتر که در زمان مقتضی بیان و رسانه ای خواهد شد را از دیگر یوم الله ها و رخدادهای افتخارآمیز ، غرور آفرین و تاریخ ساز برای ملت ایران دانست و تصریح کرد : در ماجرای اخیر و در صحنه شکوهمند اقدام جان بر کفان شجاع نیروی دریایی سپاه در تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران پیش‌بینی دخالت امریکایی ها را کرده بودیم ، لذا با سناریو و آمادگی‌های لازم وارد ماجرا شدیم.

وی آرامش روحی و روانی، اعتماد به نفس و توکل فوق العاده بزرگ مردان نیروی دریایی سپاه برابر امریکایی ها را معنادار و حائز اهمیت و درخور بررسی و تحلیل توصیف کرد و گفت: حجم و شاکله فیزیکی تجهیزات و ساز و برگ های دشمن هر چند برابر تجهیزات ما بسیار بزرگ به نظر می رسید، اما این بزرگی صرفاً جنبه هندسی دارد و در این نابرابری ها این عنصر ایمان و اراده است که سرنوشت ساز می باشد و جهانیان دیدند که چنین هم شد و دریادلان سپاه و فرزندان ملت ایران با آرامش و سکینه قلبی و رفتار حرفه‌ای و منطقی و به دور از هرگونه احساس و هیجان چگونه زیبایی عظمت و شکوه و قدرت ایمان را به قوای دشمن که درون ناوهای جنگی خود هراسان موضع گرفته بودند، دیکته کردند.

فرمانده کل سپاه کیفیت و آرایش نیروهای سپاه و امریکایی ها در این مواجهه دریایی را گزاره‌ای دانست که دنیا آن را به خوبی درک و با تجزیه و تحلیل آن بیش از پیش به قدرت پاسداران انقلاب پی برده است .

سرلشکر سلامی افزود : من از رفتار حرفه‌ای شما تشکر می کنم که به دور از احساسات برابر دشمن، آرایش مناسب ،مطمئن و هوشیارانه گرفتید و با تسلط و تفوق روحی به آنها فهماندید که آماده هر گونه واکنشی هستید.

وی عمل رزمندگان حماسه ساز دریایی سپاه که هرگونه واکنش تند را از دشمن سلب و امریکایی ها را وادار به عقب نشینی و ترک صحنه کرد را قابل تحسین قلمداد و تاکید کرد: این رفتار که منجر به تصرف و همراه سازی کشتی نفتکش در مسیر آب های ساحلی ایران شد، یک جنگ تمیز ، بسیار موفق و به موقع بود که تجزیه و تحلیل آن ورزیدگی ،مهارت و تمرکز بالا و اقتدار بالای نیروها را برجسته می سازد .

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر امریکایی ها در این ماجرا ذره ای توفیق برای خود قائل بودند فیلم آن را منتشر می‌کردند، افزود : معتقدم این کار الهی بود و این پیام را یادآوری کرد که مردم ایران نمی‌توانند شکست پذیر باشند.

سرلشکر سلامی در پایان با تجلیل و سپاس از رشادت،شجاعت ،اقتدار و افتخارآفرینی دریادلان نیروی دریایی سپاه و تبریک این دستاورد بزرگ به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ، ملت رشید و انقلابی ایران و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: ما باید خیلی قدرتمند باشیم ؛ تصمیمات و اراده ها مهم و راهگشا هستند؛ ایمان نیرو ها را باید قدر بدانیم و بایستی تمامی همت و تلاش خود برای حفظ خویشتن داری و صلابت در مواجهه با حوادث بزرگ را به اذن الله به کار گیریم .

در ابتدای مراسم نیز سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشریح روند اجرای مأموریت تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران در دریای عمان و نحوه رویارویی با ناوها و شناورهای ارتش رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا که برای حمایت از سارقان دریایی وارد صحنه شده بودند گفت : بر اساس پیش بینی ها و تمهیدات به عمل آمده ما خود را برای اجرای مأموریت بزرگ آماده کرده بودیم.

وی افزود : پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و رصد دقیق و مستمر هنگامی که نفتکش حامل نفت سرقت شده ایران در حدود ۴۰ مایلی مقابل ساحل جاسک و در آب های بین المللی قرار داشت، یگان های منتخب ، عملیات تصرف و انتقال نفتکش به آبهای سرزمینی و ساحل کشورمان را آغاز کردند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اقدام امریکایی‌ها در رصد این نفت‌کش و نیز تحرک یگان های عملیاتی نیرو خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات هلی برن و استقرار دریادلان سپاه روی عرشه کشتی؛ ناوهای آمریکایی به صحنه نزدیک و در اطراف نفتکش آرایش جنگی گرفتند و با پرواز پهپادها و بالگرد هایشان برای جلوگیری از اجرای مأموریت ما در حمایت از سارقان نفت در دو نوبت به انجام عملیات پرداختند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها پس از ناکامی در مرحله اول که با استفاده از دو ناوشکن انجام شد ؛ در مرحله دوم با وارد ساختن سه فروند شناور دیگر به صحنه تلاش کردند تا بتوانند با ایجاد وحشت بین نیروهای ما ، شرایط را به نفع خود تغییر دهند ، اما با لطف و عنایت الهی و هوشمندی ،صلابت ، اقتدار و شجاعت فرزندان ملت ایران طرفی نبستند و با پذیرش شکست مجبور به عقب نشینی و ترک صحنه شدند.

وی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ما تنها نظاره‌گر ماجرا بودیم ،تاکید کرد : این یک دروغ بزرگ است ؛ تصاویر منتشر شده به خوبی و به طور گویا و انکارناپذیر صحنه مواجهه را ترسیم کرده است، فاصله ناوهای امریکایی با شناورها و نیروهای ما به کمتر از ۳۰ متر رسیده بود. اگر قرار آنها بر نظارت بود می‌توانستند از فواصل دورتر و یا حتی با بکارگیری هواپیماها و پهپادها این کار را انجام دهند.

گفتنی است؛ نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران ، در بندرعباس، با حکم قضایی آزاد شد.

پربیننده ترین خبرها