یدیعوت آحارانوت: اسرائیل آمادگی مقابله با حملات سایبری را ندارد

یدیعوت آحارانوت: اسرائیل آمادگی مقابله با حملات سایبری را ندارد
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 16:38

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت با استناد به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی از عدم آمادگی تل‌آویو برای مقابله با خطر حملات سایبری گزارش داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار گزارشی از اظهارات مقامات این رژیم نوشت که اسرائیل آمادگی مقابله با خطر حملات سایبری را ندارد.

بر اساس این گزارش، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی روز گذشته‌اش در کمیته امور خارجی و دفاعی کنست، اعتراف کرد: «مهمترین تهدید فراروی اسرائیل در این مرحله حول محور حملات سایبری علیه مؤسسات و تأسیسات اقتصادی و مدنی است».

به نوشته این روزنامه عبری‌، وی در خصوص پیامدهای منفی این حملات که می‌تواند به فلج شدن و اختلال در بسیاری از سیستم‌ها و نهادها منجرشود ( همانطور که اخیراً در بیمارستان «هیلل» اتفاق افتاد_ هشدار داد.

در همین راستا، «گیل شوواد» مدیر شرکت آمریکایی اسرائیلی «Check Point» که یک شرکت نرم افزاری است هشدار داد که «اسرائیل آمادگی مقابله با این حملات در سطح مورد نیاز، به ویژه در زیرساخت‌هایی مانند سیستم آب و غیره را ندارد».

بنا بر این گزارش، هشدارهای شوواد با گزارش منتشر شده توسط «بازرسی کل» فلسطین اشغالی در خصوص خطر حملات الکترونیکی بر بر روند فعالیت مؤسسات مدنی و اقتصادی که تقریباً به طور کامل به سیستم های فناوری وابسته هستند، مطابقت دارد.

در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

منابع خبری طی ماه‌های گذشته نیز از چند حمله سایبری به شرکت‌های مهمی در اراضی اشغالی خبر داده بودند.

چند روز پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، در کمتر از یک هفته دو حمله هکری جداگانه انجام داده‌اند. در حمله نخست سه شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی را هک کردند و در حمله دوم، سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی را هک کردند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، سی‌ام شهریور ماه، خبر داد که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارتباطی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، هکرها با نفوذ به سامانه‌های شرکت ارتباطی «Voicenter» سیستم ارتباطات یکی از بزرگترین شرکت‌های صهیونیستی را فلج کرده‌اند.

شرکت ارتباطی Voicenter یکی از شرکت‌های پیشگام در فلسطین اشغالی است که به شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی خدمات ارائه می‌کند. از جمله شرکت‌هایی که از Voicenter خدمات دریافت می‌کنند، می‌توان به شرکت رایانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی «چک پوینت» و شرکت ارتباطی «پارتنر» (سابقا با عنوان اورنج شناخته می‌شد)، شرکت «اکسفون» ارائه‌دهند خدمات تلفن همراه بین‌المللی و خدمات اینترنتی، «سیمیلار وب» ارائه‌دهند خدمات آنالیز وب، شرکت «جیت» ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل اشاره کرد.

منابع صهیونیستی حدود دو هفته پیش این گزارش نیز خبر داده بودند که گروهی از هکرها پس از نفوذ به دانشگاه صهیونیستی «بارایلان»، اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را که عده‌ای از آن‌ها مأموران اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند، به سرقت برده‌اند.

دو روز پیش از این حمله نیز منابع صهیونیستی از حمله سایبری گروه هکری «Sangkancil» به نهادهای رژیم صهیونیستی و درز اطلاعات حدود هفت میلیون صهیونیست خبر داده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها