هشدار تند هادی العامری درباره رسیدگی به اعتراض‌های انتخاباتی

هشدار تند هادی العامری درباره رسیدگی به اعتراض‌های انتخاباتی
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 21:53

رئیس ائتلاف عراقی الفتح با بیان اینکه نماینده سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی انتخابات را تحت کنترل خود دارد، تأکید کرد که چنانچه به اعتراض‌های وارد شده به صورت جدی رسیدگی نشود، این ائتلاف ممکن است روند سیاسی را تحریم کند.

العالم - عراق

دفتر «هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی الفتح، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که رئیس این ائتلاف با هیأت اتحادیه میهنی کردستان به ریاست «خالد شوانی» در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «السومریه»، دو طرف هر گونه دستکاری در نتیجه انتخابات عراق کاملا مردود دانسته‌اند و رئیس ائتلاف الفتح تأکید کرده است که «تحمیل اراده‌ها را نخواهد پذیرفت و ممکن است به سمت گزینه تحریم کامل روند سیاسی برود چنانچه به اعتراضات [وارده به انتخابات] به طور جدی و حقیقی رسیدگی نشود».

هادی العامری در ادامه اظهار داشت: «نماینده سازمان ملل متحد، کمیساریای [عالی انتخابات] را تحت کنترل خود دارد و نقشی منفی ایفا می‌کند و چنین مداخلاتی خارج از حیطه کاری او هستند».

رئیس ائتلاف الفتح همچنین بیان کرد: «سرگردانی و سردرگمی در کار کمیساریا عامل اصلی بحران سیاسی کنونی [در عراق] است».

بر اساس این بیانیه، العامری در بخش پایانی اظهارات خود همچنین خاطرنشان کرده است که کمیساریای عالی پیش از برگزاری انتخابات متعهد شده بود که چند اقدام را به منظور اطمینان‌دهی به گروه‌های سیاسی عراق در رابطه با عدم تقلب در نتیجه انتخابات انجام دهد که به هیچ کدام از آن‌ها پایبند نبوده است.

با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند.

پربیننده ترین خبرها