روایت وزیر خارجه مصر از رایزنی با آمریکا درباره ایران

روایت وزیر خارجه مصر از رایزنی با آمریکا درباره ایران
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 22:32

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه هیچ گونه مذاکره مستقیمی میان تهران و قاهره وجود ندارد، گفت که در هر گونه مذاکره با تهران باید منافع منطقه در نظر گرفته شود.

العالم _ مصر

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر که اخیرا به آمریکا سفر کرده است،‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)، اظهاراتی درباره مذاکرات قاهره و واشنگتن مطرح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه مصر گفت:‌ «ما در گفت‌وگو با طرف آمریکایی تأکید کردیم که در هر گونه مذاکرات با ایران باید منافع منطقه در نظر گرفته شود».

سامح شکری اضافه کرد: «هیچ گونه مذاکرات مستقیمی میان مصر و ایران وجود ندارد».

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «طرف‌های سوری باید مسئله ریشه‌کردن کردن تروریسم را به دور از مداخله خارجی دنبال کنند».

واشنگتن، دیشب، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری همتای مصری او گفت‌وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کرده‌اند و این اولین گفت‌وگوی دوجانبه از سال ۲۰۱۵ میان دو طرف است.

پیشتر روزنامه قطری «العربی الجدید» از جریان داشتن مذاکراتی میان قاهره و تهران با هدف بهبود روابط میان دو کشور و دست‌یابی به رویکردهای نزدیک درباره برخی از مسائل منطقه‌ای خبر داده بود.

پس از انتشار این گزارش، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این گفت‌و‌گوها را تأیید کرد و با اشاره به اینکه این مذاکرات با هدف احیای روابط دو کشور در جریان بوده است، افزود که این روابط به سطح تأمین منافع تهران و قاهره بستگی دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها