«مقداد القواسمی» پس از ۱۱۳ روز اعتصاب غذا خواسته خود را به کرسی نشاند/ گفتگو العالم با مادر این اسیر فلسطینی

«مقداد القواسمی» پس از ۱۱۳ روز اعتصاب غذا خواسته خود را به کرسی نشاند/ گفتگو العالم با مادر این اسیر فلسطینی
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 20:40

«مقداد القواسمی» اسیر فلسطینی که به مدت ۱۱۳ روز در زندان اراضی اشغالی در اعتصاب غذا به سر می‌برد، با گرفتن قول آزادی اش در ماه فوریه به این روند پایان داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«مقداد القواسمی» اسیر فلسطینی که به مدت ۱۱۳ روز در زندان رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از پایان این روند خبر داد.

به گفته «ناهد الفاخوری» مدیر دفتر رسانه‌ای اسرای فلسطینی، مقداد القواسمی پس از پذیرش درخواستش توسط مقامات دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی او در ماه فوریه (در سال جاری) به اعتصاب غذای طولانی مدت خود پایان داده است.

مادر این اسیر فلسطینی؛ به العالم گفت: مقداد در وضعیت جسمانی بسیار بدی قرار دارد و نمی تواند بدون وجود وسیله گرمایشی بنشیند، طی ملاقات او متوجه شدم که بدنش به سردی یخ و صورتش زرد شده است، علاوه بر آن، بدنش از استخوان ها تغذیه می کند و از بی خوابی شدیدی رنج می برد.

ایمان بدر مادر مقداد القواسمی تصریح کرد: او از ناحیه کمر و استخوان ها درد می کشد و تنها با قرص های خواب آور قادر به خوابیدن است، هیچ سازمان بین المللی یا حقوق بشر در این خصوص اقدامی نکردند، اخیرا دو بار به بیمارستان قبلان در داخل اراضی اشغالی منتقل شده است.

مادر مقداد القواسمی اسیر فلسطینی درخصوص رنجی که پسرش در طول دوران اسارت کشید بیان داشت:" او قادر به حرکت، صحبت کردن و حتی برخاستن نیست و نمی تواند پای خود را روی زمین بگذارد. ما با عذاب وجدان می خوریم و می نوشیم و به زندگی عادی خود ادامه می دهیم، آن هم وقتی پسر اسیرم اعتصاب غذا کرده است. من حتی سعی کردم که مانند او اعتصاب غذا کنم و در حد توانم با او همدردی کنم و بخاطر او از خوردن برخی غذاها خودداری کنم".

مادر این اسیر فلسطینی تاکید کرد:" آنها در حق پسرم بی عدالتی بزرگی مرتکب شدند. او بی هیچ توجیهی دستگیر شده و به او اتهام بی اساس وارد شده است. مقداد به مشارکت در فعالیت های غیر قانونی متهم شده است، آن هم صرفا بخاطر دیداری کوتاه با پسرعمه اش که پس از ده سال اسارت آزاد شده بود و خانه اش نزدیک به محل کار پسرم بود".

گفتنی است که مقداد القواسمی (۲۴ ساله) از ماه ژانویه گذشته توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بدون هیچگونه بهانه‌ای بازداشت شد.

وی مجموعاً ۴ سال از عمر خود را به طور پراکنده در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

قابل ذکر است که روز گذشته (چهارشنبه) وضعیت جسمانی القواسمی به حدی خطرناک بوده است که مقامات زندان الرمله رژیم صهیونیستی اجازه انتقال او به بخش ملاقاتی‌ها برای دیدار با وکلیش را (حتی با ویلچر) نداده بودند.

پربیننده ترین خبرها