مسکو: آمریکا ثبات شرق اروپا را تهدید می‌کند

مسکو: آمریکا ثبات شرق اروپا را تهدید می‌کند
جمعه 21 آبان 1400 - 16:29

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، گفت فعالیت‌های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه از شناسایی و رهگیری ۶ فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حریم هوایی دریای سیاه خبر داد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای توضیح داد: «فعالیت‌های نظامی آمریکا در دریای سیاه، تهاجمی و ستیزه‌جویانه است و ثبات منطقه را تهدید می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «میزان پروازهای جاسوسی کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه در دریای سیاه همچنان در حال افزایش است. هواپیماهای ما در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶ هواپیمای ناتو را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند».

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: «در مناطق مرکزی و شمال غربی دریای سیاه، سه فروند هواپیمای گشتی "پی-۸ آ" متعلق به نیروی دریایی آمریکا از پایگاه هوایی در جزیره سیسیل (ایتالیا) و همچنین یک فروند شناسایی "سی-۱۶۰جی" پرواز کردند. هواپیمای نیروی هوافضای فرانسه نیز از پایگاهی در خاک رومانی بلند شدند. علاوه بر این، یک فروند "آر.سی-۱۳۵" آمریکایی که از جزیره کرت و "یو-۲اس" نیز از قبرس برخاستند که در نزدیکی مرزهای هوایی روسیه رؤیت شدند».

به نوشته ریانووستی، این وزارتخانه همچنین افزود: «ناوشکن پورتر، ناو فرماندهی مونت ویتنی و نفتکش جان لنتال متعلق به نیروی دریایی آمریکا پس از عبور از بندر باتومی در گرجستان، در قسمت جنوب غربی دریای سیاه هستند و به سمت غرب حرکت کنید».

به نوشته ریانووستی، مسکو در ادامه خبر داد که شناورهای نظامی آمریکا را توسط کشتی‌های ناوگان دریای سیاه شامل رزمناو موشکی مسکو، ناوچه ادیرال اسن و کشتی گشت پاول درژاوین، کنترل می‌کند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «هدف واقعی آمریکا از اقداماتش در منطقه دریای سیاه، که از جانب روسیه نیز تحریکی صورت نگرفته، بررسی صحنه عملیات نظامی در صورت متوسل شدن کی‌یف به راه نظامی برای درگیری در جنوب شرقی است».

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ضمن تکذیب ادعای آمریکا مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین، گفت این ناتو است که خود را به مرزهای روسیه نزدیک کرده و مسکو نیز اقدامات دفاعی لازم را انجام خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها