حمد بن جاسم: تحولات سودان نتیجه برنامه‌ریزی اسرائیل و یک کشور عربی است

حمد بن جاسم: تحولات سودان نتیجه برنامه‌ریزی اسرائیل و یک کشور عربی است
شنبه 22 آبان 1400 - 03:36

نخست وزیر سابق قطر رژیم اسرائیل و یک کشور عربی را به برنامه‌ریزی برای آنچه که اکنون در سودان رخ می‌دهد، متهم کرد.

العالم-سودن

شیخ «حمد بن جاسم» در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه در سودان اتفاق افتاده، متأسفانه یکی از اولین نتایج برنامه‌ریزی، هماهنگی و همکاری بین اسرائیل و یک کشور عربی است.

نخست‌وزیر سابق قطر افزود: این در حالی است که آن کشور عربی در محافل غربی تبلیغ می‌کرد که سیاست خود را تغییر داد و اکنون فقط به اقتصاد و توسعه فکر می‌کند.

وی در توئیتی دیگر نوشت: هدف من اینجا نقل اخبار نیست، بلکه می‌خواهم بگویم که باید به خواست مردم احترام بگذاریم و از آن حمایت کنیم و برای تحمیل سیاست‌های خود چه موفق و چه ناموفق دخالت نکنیم.

اگرچه بن جاسم به نام کشور عربی مورد نظر خود اشاره نکرد، اما این سلسله توئیت‌های او همزمان با نزدیکی قابل توجه بین رژیم صهونیستی و امارات پس از امضای توافق عادی سازی روابط دو طرف در سپتامبر 2020 است.

ژنرال عبدالفتاح برهان فرمانده ارتش سودان در سوم آبان ماه جاری علیه دولت انتقالی خارطوم کودتا کرد و نخست وزیر این دولت را در بازداشت خانگی قرار داد و شماری از وزیران و سیاستمداران سودانی را روانه زندان کرد .تلاش میانجیگران داخلی و خارجی برای پایان دادن به بحران سیاسی در سودان تاکنون با شکست روبرو شده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها