تداوم اقدامات بایدن برای ممانعت از فروش نفت ایران در آستانه مذاکرات برجامی وین

تداوم اقدامات بایدن برای ممانعت از فروش نفت ایران در آستانه مذاکرات برجامی وین
شنبه 22 آبان 1400 - 08:40

بایدن در یادداشتی نوشت عرضه کافی نفت به بازار جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی به وزارت خارجه این کشور نوشت به اندازه کافی نفت به بازار جهانی عرضه می‌شود بنابراین امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران توسط کشورهای دیگر فراهم شده است.
کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح بازار جهانی برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران وجود دارد تحریم هایی که در سال ۲۰۱۲ در دوران دولت باراک اوباما وضع شده است.
جو بایدن در این یادداشت تاکید کرد: مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران (به بازار جهانی) وجود دارد تا امکان کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی فراهم شود.
گزارش درباره یادداشت جو بایدن به وزارت خارجه آمریکا در آستانه ویدئو کنفرانس رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در روز دوشنبه، منتشر شده است.
چین با میانگین خرید بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماه گذشته بزرگترین خریدار نفت ایران است. خرید نفت خام ایران توسط چین در سال جاری میلادی به رغم تحریم‌های آمریکا ادامه یافته است. در صورتی که این تحریم‌ها اعمال شوند، واشینگتن می‌تواند دسترسی شرکت‌هایی که این تحریم ها را نقض می‌کنند، از اقتصاد و بازارهای مالی ایالات متحده قطع کند.
البته به باور تحلیلگران، دولت جو بایدن در آستانه برگزاری دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، این تحریم‌های نفتی را علیه شرکت‌های چینی اعمال نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها