نخست‌وزیر اسبق قطر با کنایه به امارات:

تحولات سودان نتیجه همکاری یک کشور عربی و اسراییل است

تحولات سودان نتیجه همکاری یک کشور عربی و اسراییل است
شنبه 22 آبان 1400 - 11:05

نخست وزیر اسبق قطر می‌گوید آنچه در سودان اتفاق افتاده و اتفاق می‌افتد چیزی به غیر از نخستین نتایج برنامه‌ریزی، همکاری و هماهنگی رژیم صهیونیستی و یک کشور عربی نیست.

العالم - آفریقا

«حمد بن جاسم بن جابر» جمعه شب در توئیتی افزود: با علم به اینکه این کشور (عربی) در محافل عربی تبلیغ می کرد که سیاست خود را تغییر داده است و به چیزی جز اقتصاد و توسعه نمی اندیشد.

او در توئیت دیگری اضافه کرد: با این وجود، هدف من انتقال اخبار نیست. بلکه بیشتر بر این تاکید دارم که باید به خواست مردم احترام گذاشته و از آن حمایت کرده و برای تحمیل سیاست‌های چه موفق چه ناموفق یا اعتقادات خود به دیگران دخالت نکنیم.

آر.تی عربی در این باره نوشته است: اگرچه او (حمد بن جاسم) نام کشور عربی که از آن صحبت کرد را نبرد، اما این اظهارات با نزدیکی قابل توجه میان اسرائیل و امارات همزمان شده است که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با امضای یک توافق صلح، روابط دو جانبه را در چندین زمینه تقویت کرد.

به دنبال وقوع کودتای نظامی در سودان در سوم آبان، گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان حمله کردند و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز در آن زمان از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شد و منابع آگاه، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کردند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان خواستند که با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

منابع خبری جمعه شب از برگزاری تظاهرات شبانه مردم سودان در اعتراض به تشکیل شورای حاکمیتی جدید در این کشور توسط «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش خبر دادند.

برهان پنجشنبه شب فرمان تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید به ریاست خودش را اعلام کرد و محمد حمدان دقلو را به عنوان معاون خود به همراه ۱۱ نفر دیگر در این شورا منصوب کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها