رزمایش دریای سرخ؛ریاض در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی!

رزمایش دریای سرخ؛ریاض در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی!
شنبه 22 آبان 1400 - 18:04

نیروهای آمریکایی، رژیم صهیونستی، امارات و بحرین در روزهای اخیر اقدام به برگزاری رزمایش در دریای سرخ کردند.  

العالم – نظرکده

کارشناسان معتقدند که این رزمایش به خاطر شکست سعودی در مأرب و طرح واشنگتن برای خروج از منطقه برگزار شده است.

آنان خاطرنشان می کنند که شرکت رژیم صهیونیستی در رزمایشهای دریایی در خلیج فارس، دریای عمان، دریای هند و دریای سرخ پیام آمریکا به ایران است به ویژه پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست کشتی ربوده شده در دریای عمان را بازپس بگیرد، در این میان دریای سرخ منطقه ای استراتژیک است که به همین دلیل دشمن صهیونیستی می کوشد قبل از خروج آمریکا از منطقه جای پایی در آن برای خود از طریق کشورهایی که اقدام به عادی سازی روابط با آنان کرده اند، ایجاد کند.

به گفته این کارشناسان، سخن رئیس ستاد ارتش صهیونیستی درباره اینکه هدف از رزمایش دریای سرخ، تسریع در برنامه ریزی برای جنگ با ایران است، توخالی بوده و این رژیم قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست به ویژه که آمریکا هرگز شرکت در جنگ علیه ایران را نمی پذیرد.

آنان خاطرنشان می کنند که هدف رژیم صهیونیستی از شرکت در رزمایش دریای سرخ، تلاش برای سوق دادن ریاض به عادی سازی رابطه با تل آویو است، به ویژه پس از آنکه رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری 4 دوره گفت و گو میان تهران و ریاض برای برقراری مجدد رابطه بوده است.

به گفته تحلیلگران، واشنگتن و تل آویو، ریاض را مجبور کردند که مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش دریای سرخ را بپذیرد تا آغازی برای موافقت عربستان با عادی سازی و اعلام رسمی آن باشد.

آنان گفتند که واشنگتن و تل آویو با این اقدام کوشیدند به ریاض اطمینان خاطر دهند که درصورتیکه اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کند، در برابر به اصطلاح تهدید تهران علیه دریانوردی در منطقه، از سعودی حمایت خواهند کرد، اما واقعیت آن است که این رژیم صهیونیستی است که با شروع جنگ نفتکشها، امنیت دریانوردی را در منطقه تهدید کرده و کشوری که مدافع امنیت دریانوردی در خلیج فارس است، ایران است.

کارشناسان معتقدند سخنان رئیس ستاد ارتش صهیونیستی علیه ایران، نوعی جنگ روانی و پیامی اطمینان بخش برای همپیمانان پروژه های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه است و ایران هرگز از آن تاثیر نمی پذیرد و در مواضعش ثابت قدم است و درصورتی که رژیم صهیونیستی حماقتی علیه ایران مرتکب شود، تهران با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها