حادثه برای بمب افکن بی-52 نیروی هوایی آمریکا

حادثه برای بمب افکن بی-52 نیروی هوایی آمریکا
شنبه 22 آبان 1400 - 19:29

یک فروند بمب افکن گرانقیمت نیروی هوایی آمریکا در جریان انتقال در یک پایگاه هوایی این کشور با آسیب قابل توجهی مواجه شد.

العالم - آمریکا

رسانه‌ها روز شنبه از وارد آمدن خسارت قابل توجه به یک فروند بمب افکن «بی-52» نیروی هوایی آمریکا هنگام یدک کش شدن در یکی از پایگاه‌های این کشور خبر دادند.

یک فروند بمب افکن بی-52 هنگام یدک کش شدن با بر برخورد به حصارهای اطراف «پایگاه هوایی لوئیزیانا» خسارت قابل توجهی دید. در بیانیه اسکادران تعمیر و نگهداری این هواپیما توضیح داده شده است که در حالی که این هواپیما در حال انتقال برای نمایش بود،مستقیماً با حصار روبروی ساختمان بخش تعیمر و نگهداری برخورد کرد.

گزارش شده است که در جریان این حادثه هیچ پرسنلی مجروح نشده ، تمام قطعات از حصار و هواپیما بیرون آمدند و آسیب قابل توجهی به نوک بال راست و لبه جلویی بال بیرونی سمت راست وارد شده است.

با توجه به قدیمی بودن سال ساخت بمب افکن‌های بی-52 ، هزینه تعمیرات آن نیز احتمالاً قابل توجه است. در حال حاضر 76 فروند از این نوع بمب افکن و قطعات یدکی اضافی در پایگاه نیروی هوایی «دیویس مونتان» در آریزونا در حال عملیات هستند. پایگاه هوایی بارکسدیل نیز میزبان شماری دیگری از این بمب افکن 84 میلیون دلاری است.

چندی قبل نیز نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت تأیید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-2 اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد.

بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری 14 سپتامبر(سه شنبه 23 شهریور) به وقت محلی آسیب دید. «جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و در 15 سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچ کس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد. گرین در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد. و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود.

گرین همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است.

یک وبگاه دیگر نیز گزارش داد که بی-2 ممکن است در پرواز دچار نقص هیدرولیکی شده باشد. تصاویر ماهواره ای نیز این بمب‌افکن را روی چمن های کنار باند نشان می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها