تصاویر جدید تظاهرات میلیونی سودانی ها علیه کودتاگران+ویدیو

شنبه 22 آبان 1400 - 21:30

مردم سودان به دعوت اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی در محکومیت تسلط ارتش بر قدرت، تظاهرات میلیونی علیه کودتاچیان برگزار کردند.

العالم ـ سودان

به دنبال تظاهرات گسترده مردم سودان علیه نظامیان کودتاچی، ارتش سودان به سرکوب و مقابله با معترضان برخاست به طوری که درگیری نظامیان با مردم معترض به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

استان خارطوم از جمله پایتخت این کشور و شهر "ام درمان" دومین شهر بزرگ این کشور، امروز (شنبه) شاهد تظاهرات میلیونی شهروندان سودانی علیه نظامیان کودتاچی بود.

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد، استان‌های مختلف سودان از جمله خارطوم پایتخت این کشور، شاهد تظاهرات میلیونی با شعار "نه مذاکره نه شراکت نه مشروعیت" بود که در پاسخ به فراخوان برای مقابله با کودتای نظامی برگزار شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی ضمن استقرار گسترده و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، اقدام به سرکوب معترضان کرده و طی آن، از گازهای اشک‌آور استفاده کردند.

خبرنگار العالم گزارش داد یک تظاهرکننده در شهر "ام درمان" به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید. پس از اعلام شهادت یک شهروند سودانی در شهر "ام درمان" و به دنبال درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان شمار شهدای تظاهرات میلیونی "13 نوامبر" در این کشور به 5 نفر افزایش یافته همچنین شمار زخمی به ده ها نفر رسیده است.

این گزارش می افزاید که تا کنون 24 نفر از معترضان در مناطق مختلف سودان به ضرب گلوله نظامیان و ارتش سودان زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند که حال شماری از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

در همین حال تلویزیون سودان ادعا کرد که پلیس این کشور گفته در برخورد با تظاهرکنندگان از سلاح گرم استفاده نکرده است و 39 نفر از نیروهایش نیز به شدت زخمی شده اند.

عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در سایه اعتراضات گسترده علیه کودتای نظامی در این کشور، دو روز پیش فرمان تشکیل شورای حاکمیتی را صادر و خود را به عنوان رئیس آن معرفی کرد.

پربیننده ترین خبرها