نیویورک تایمز گزارش داد؛

پنهانکاری آمریکا در جنایت جنگی که به کشته شدن ۶۴ زن و کودک در سوریه منجر شد

پنهانکاری آمریکا در جنایت جنگی که به کشته شدن ۶۴ زن و کودک در سوریه منجر شد
يکشنبه 23 آبان 1400 - 07:34

بنابر گزارش نیویورک تایمز، ارتش آمریکا حملات هوایی سال ۲۰۱۹ در سوریه را در جریان نبرد با داعش که به مرگ ۶۴ زن و کودک منجر شد و احتمالا جنایت جنگی است، پنهان کرده است.

العالم ـ آمریکا

نشریه نیویورک تایمز خاطرنشان کرده، دو حمله پیاپی در روز ۱۸ مارس ۲۰۱۹ در نزدیکی شهر باغوز توسط یک واحد عملیات ویژه و محرمانه آمریکا که وظیفه آن عملیات زمینی در سوریه بود، انجام شده است.

بنابر گزارش این روزنامه آمریکایی، در روزهای پایانی نبرد علیه داعش، زمانی که اعضای این گروه در میدانی خاکی در نزدیکی باغوز تحت محاصره بودند "یک پهپاد نظامی آمریکا در جستجوی اهداف نظامی در ارتفاع بالا دور می زد، اما فقظ گروه بزرگی از زنان و کودکانی را که در امتداد رودی جمع شده بودند مشاهده کرد."

براساس این گزارش سپس یک جنگنده اف-۱۵ ای آمریکایی در میدان دید این پهپاد ظاهر شد و "بدون اخطار، بمبی ۵۰۰ پوندی روی جمعیت انداخت... با برخاستن غبار و دود، چند نفری در جستجوی سرپناه پا به فرار گذاشتند اما جنگنده ای که آنها را ردگیری می کرد یک بمب دو هزار پوندی و بعد یکی دیگر انداخت که بیشتر بازماندگان را کشت."

نشریه نیویورک تایمز گزارش داده، حمله باغوز یکی از مرگبارترین حملات آمریکا برای غیرنظامیان در جنگ علیه داعش بود اما قبلا هرگز علنی به آن اذعان نکرده بود.

این نشریه آمریکایی خاطرنشان کرده که سنتکام برای اولین بار به مرگ بیش از ۸۰ نفر در آن حمله اذعان کرده اما گفته که آن حمله موجه بوده است.

سنتکام روز شنبه در یک بیانیه بر روایتی از حادثه که به نیویورک تایمز ارائه کرده بود تاکید کرد. براساس آن روایت ۸۰ نفر از جمله ۱۶ جنگجوی داعش و چهار غیرنظامی در آن حمله کشته شدند.

ارتش آمریکا گفت معلوم نیست که آیا ۶۰ نفر دیگری که در حمله کشته شدند غیرنظامی بودند یا نه، تا حدودی به این دلیل که زنان و کودکان می توانستند جزو جنگجویان باشند.

ارتش آمریکا در بیانیه دیروز (شنبه) خود گفت که آن حملات یک اقدام "مشروع دفاعی" متناسب بوده و "گام های متناسب برای اطمینان از عدم حضور غیرنظامیان برداشته شده بود."

سنتکام خاطرنشان کرده که آن حملات زمانی انجام شد که "نیروهای دمکراتیک سوریه" (اس دی اف) زیر آتشبار سنگین قرار داشتند و در خطر کامل بودند و "اس دی اف" گزارش داده بود ناحیه خالی از غیرنظامیان است.

پربیننده ترین خبرها