روسیه فضاپیمای عمود پرواز ویژه گردشگری طراحی کرد

روسیه فضاپیمای عمود پرواز ویژه گردشگری طراحی کرد
يکشنبه 23 آبان 1400 - 12:34

شرکت موشک سازی انرگیا وابسته به شرکت دولتی فضایی «روس کاسموس» روسیه، فضاپیمای ویژه گردشگری طراحی کرد. 

العالم ـ اروپا

خبرگزاری روسی تاس روز یکشنبه اعلام کرد که طرح فضاپیمای گردشگری به نام شرکت انرگیا به ثبت رسمی دولتی در روسیه رسید.
این فضاپیما برای چندین سفر فضایی درنظر گرفته شده و عمود پرواز است، به این صورت که می تواند تا ارتفاعی به حالت عمودی به پرواز در آمده و به پرواز خود به صورت افقی ادامه دهد و بطور عمودی هم فرود آید.
فضاپیما تا ارتفاع یکصد کیلومتری پرواز خواهد کرد و در آنجا به مدت سه دقیقه در شرایط بی وزنی به پرواز خود ادامه می دهد. در این مدت گردشگران می توانند با گشودن درپوش ویژه فضاپیما، احساس بی وزنی کنند.
گردشگران فضایی در ارتفاع پایین تر می توانند با لباس فضانوردی از فضاپیما با چتر نجات ویژه فرود بیایند.
روسیه به عنوان کشور اعزام کننده گردشگران فضایی، برنامه اعزام این نوع گردشگران را پس از وقفه شش ساله از سرگرفت و قرار است دو سرمایه دار ژاپنی با یک فضاپیمای سایوز به فضا سفر کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت دولتی «روس کاسموس» دست اندرکار امور فضایی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که یوساکا مادزاوا میلیاردر ژاپنی و یوزو هیرانو شریک تجاری وی تمرینات قبل از پرواز فضایی را آغاز کردند.
این دو گردشگر فضایی با فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام.اس-۲۰ روز هشتم ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰) از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان سفر فضایی خود را که ۱۲ روز بطول می انجامد، آغاز می کنند.
دو گردشگر فضایی ژاپنی مطابق قرارداد انعقاد شده با شرکت روس کاسموس و شرکت آمریکایی Space Adventures به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند.
هزینه سفر فضایی هر یک از این دو گردشگر فضایی اعلام نشده است اما هزینه سفرهای فضایی برای گردشگران از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ که آخرین مورد پرواز گردشگران فضایی بود از ۲۰ میلیون دلار به ۴۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
در زمان حاضر فقط شرکت روس کاسموس روسیه گردشگران فضایی به فضا اعزام می کند و هیچ کشور دیگری چنین اقدامی نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها