امیر کویت استعفای دولت را پذیرفت

امیر کویت استعفای دولت را پذیرفت
يکشنبه 23 آبان 1400 - 14:23

امیر کویت امروز (یکشنبه) استعفای دولت این کشور را پذیرفت.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه کویتی القبس، «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت امروز استعفای دولت را پذیرفت.

امیر کویت همچنین دستور داد، نخست وزیر و هریک از وزیران تا زمان تشکیل دولت جدید به وظایف خود به طور موقت ادامه خواهند داد.

این رسانه‌ کویتی دوشنبه هفته پیش از استعفای دولت این کشور خبر داده بودند. القبس نوشته بود که دولت کویت استعفای خود را تقدیم امیر این کشور کرده است. تاکنون جزییات بیشتری از دلایل استعفای دولت کویت منتشر نشده است.

یک منبع دولتی شش روز پیش به روزنامه القبس گفت که نشست هیات دولت کویت پیش از ظهر امروز به پایان رسید و پس از آن، وزرای کابینه استعفای خود را تقدیم امیر این کشور کردند.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز نوشته بود که کابینه دولت کویت شامگاه یکشنبه گذشته نشست فوق‌العاده‌ای در کاخ سیف برای گفت و گو در خصوص رفع اختلاف‌ها و غلبه بر موانعی که منجر به اختلال در نشست‌های پارلمان کویت شد تشکیل داد. جزئیات بیشتری در مورد این اختلافات از سوی خبرگزاری رسمی کویت ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا، دولت کنونی کویت شامل ۱۵ وزیر ماه مارس گذشته در برابر امیر این کشور سوگند یاد کرد. دولت قبلی کویت در ۱۴ دسامبر گذشته سوگندنامه قانون اساسی را ادا و در ۱۸ ژانویه استعفا کرد.

دولت کنونی کویت پس از ارائه استعفای شاهزاده نواف الاحمد الجابر الصباح در ۲۴ دسامبر شکل گرفت .

در آن زمان، نخست وزیر کویت استعفای دولت خود را یک هفته پس از ارائه استیضاح پارلمانی علیه او به دلیل ارتکاب آنچه که نمایندگان «تاخیر در ارائه برنامه کاری خود» نامیدند، ارائه کرد.

پربیننده ترین خبرها