نقشه ائتلاف متجاوز سعودی پس از عقب نشینی از الحدیده

نقشه ائتلاف متجاوز سعودی پس از عقب نشینی از الحدیده
يکشنبه 23 آبان 1400 - 21:58

برخی کارشناسان و ناظران معقتدند طرح جدید واشنگتن پس از عقب نشینی از الحدیده، تسلط بر جنوب یمن برای کشاندن درگیری از خشکی به دریا از طریق باب المندب است.

العالم نظرکده

کارشناسان نظامی از طرح اشغالگران اسرائیلی برای بین المللی کردن تنگه باب المندب و جزیره میون به بهانه امنیت کشتیرانی پس از پیروزی های ارتش یمن و کمیته های مردمی خبر دادند.

کارشناسان نظامی افزودند: ائتلاف متجاوز پس از شکست در درگیری مارب و تسلط ارتش یمن و کمیته های مردمی بر بیشتر مناطق شمال یمن، به خاطر اهمیت استراتژیک تنگه باب المندب و دریای سرخ برای رژیم صهیونیستی که اشغالگران اسرائیلی به عنوان یک مساله امنیت ملی بدان می نگرند درصدد کشاندن این درگیری به ساحل غربی هستند.

آنان هم چنین افزودند: افزایش قدرت ارتش یمن و کمیته های مردمی و شکست تلخ نیروهای متجاوز از این نیروها در میدان و موضع ثابت آنان نسبت به مساله فلسطین، اشغالگران اسرائیلی را به تکاپو واداشت.

آنان افزودند: ماموریت اصلی نیروهای هادی اجرای دستورات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن است.

برخی پژوهشگران سیاسی از استراتژی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به یمن برای اجرای طرح های کثیف خود در این کشور خبر دادند.

آنان معتقدند هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در یمن بر اساس طرح های مشترک امریکا وعربستان فعالیت می کند و ادعای هیات بین المللی یمن در ندانستن عقب نشینی نیروهای متجاوز از الحدیده دروغی تبلیغاتی است که واقعیت ندارد.

پژوهشگران سیاسی معتقدند حضرموت اهمیت زیادی برای امریکا و اشغالگران اسرائیلی و هم پیمانانشان دارد زیرا دارای مقادیر زیادی ذخایر نفتی است.

کارشناسان سیاسی معتقدند توافق استکهلم مدتهاست نقض شده و تاکنون هیچ یک از بندهایش واقعا اجرایی نشده و طرح مجدد ان برای چنگ زدن به اصطلاح مشروعیت بین المللی و در واقع نوعی سرپوش گذاشتن بین المللی بر تجاوز یمن است.

آنان افزودند: عقب نشینی های نیروهای ائتلاف متجاوز از الحدیده در راستای دغدغه امریکا نسبت به جنوب یمن است که شواهد آن نیز حضور مستقیم امریکا در حضرموت و حضور اسرائیلی اماراتی در جزائر و حضور اطلاعاتی نظامی بریتانیا در المهره است.

پربیننده ترین خبرها