پیشروی بسوی الخوخه؛ استان الحدیده در آستانه آزادسازی کامل

پیشروی بسوی الخوخه؛ استان الحدیده در آستانه آزادسازی کامل
شنبه 22 آبان 1400 - 22:32

خبرنگار شبکه خبری العالم در حالی از پیشروی نیروهای یمنی به سوی مرکز الخوخه گزارش داده است که پیش از این با عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی ـ اماراتی اعلام شده بود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند تمام مناطق استان الحدیده (غرب یمن) را به جز منطقه الخوخه پاکسازی کنند.

العالم ـ یمن

خبرنگار العالم گزارش داد که کمیته های مردمی یمن و ارتش این کشور با پیشروی در شمال الخوخه به چند کیلومتری مرکز آن رسیده اند.

پس از گزارش رسانه‌ها درباره عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی از غرب یمن، منابع یمنی خبر دادند که ارتش یمن تنها یک گام با آزادسازی کامل استان الحدیده فاصله دارد. منابع یمنی، بعدازظهر امروز (شنبه)، خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند تمام مناطق استان الحدیده (غرب یمن) را به جز یک منطقه پاکسازی کنند.

حالا با اعلام خبرنگار شبکه خبری العالم درخصوص پیشروی کمیته های مردمی یمن و ارتش این کشور در شمال الخوخه و رسیدن این نیروها به چند کیلومتری مرکز آن، به نظر می رسد زمان اعلام آزادسازی کامل استان الحدیده فرار رسیده است.

پیش از این منابع یمنی در گفت‌و‌گو با «المیادین» گفته بودند که تنها منطقه «الخوخه» در استان الحدیده پاکسازی نشده که انتظار می‌رود این منطقه نیز امروز (شنبه) آزاد شود.

منابع یمنی، شامگاه پنجشنبه، خبر داده بودند که نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در اقدامی ناگهانی از ده‌ها موضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده (غرب یمن) خارج شده‌اند.

این منابع با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده، به سمت شهر «المخا» واقع در غرب استان تعز حرکت کرده‌اند، احتمال دادند که هدف از این عقب‌نشینی ناگهانی، کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح در مأرب باشد.

پربیننده ترین خبرها