آزمایش یک پهپاد جدید در آمریکا با توانایی پرتاب 16موشک هلفایر

آزمایش یک پهپاد جدید در آمریکا با توانایی پرتاب 16موشک هلفایر
دوشنبه 24 آبان 1400 - 14:28

شرکت دفاعی و انرژی آمریکا موسوم به «جنرال اتمیکس» نمونه اولیه یک پهپاد جدید و مرگبار را طراحی و به پرواز درآورده که قدرت آتش آن بسیار بیشتر از پهپادهای کنونی ارتش ایالات متحده است و پرتاب ۱۶ موشک هلفایر، از جمله توانایی‌های آن بشمار می رود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای بریکینگ دیفنس، دو منبع مطلع اعلام کردند که این سیستم هوایی بدون سرنشین که قبلا درمورد آن گزارشی منتشر نشده است، اولین پروازش را تابستان سال جاری در یک میدان آزمایشی در صحرای موهاوی واقع در جنوب غربی آمریکا انجام داد.

این پهپاد جدید که سرمایه مورد نیاز برای ساخت آن از محل سرمایه گذاری داخلی تامین شده، برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده است.

به گفته یک منبع مطلع، این پهپاد برای برخاستن و فرود به کمتر از ۸۰۰ فوت باند نیاز دارد که این مساله امکان پرتاب و بازیابی آن از فرودگاه های ناهموار، جاده های خاکی، بستر رودخانه های خشک و حتی از روی عرشه کشتی را فراهم می کند.

یکی از دو منبع آگاه گفت که مسلح کردن این پهپاد با بار کامل ۱۶ موشک هلفایر، امکان مانور هواپیما را تحت تاثیر قرار می دهد. این درحالی است که شرکت سازنده این پهپاد معتقد است که این کاستی با توانایی پهپاد در نزدیکتر شدن به محل درگیری و پرتاب سریع برخی موشک های خود برطرف می شود، بنابراین وزن هواپیما کاهش می یابد و زمان ماندن آن در هوا طولانی تر می شود.

این منبع افزود: اگر بتوانید از هر جایی بلند شوید و به سرعت بارگیری کنید، این مساله قدرت مانور شما را تغییر می دهد.

نام پهپاد جدید هنوز فاش نشده است، اما جنرال اتومیکس در نظر دارد عکس ها و مشخصات این سیستم را تا پایان سال جاری منتشر کند.

این شرکت هنوز با ارتش آمریکا یا مشتریان بالقوه بین المللی در مورد این پهپاد مذاکراتی نداشته است.

شرکت سازنده این پهپاد همچنین این سیستم را برای پر کردن شکاف توانایی مشتریان بالقوه ای چون نیروی دریایی ایتالیا برای عملیات از روی کشتی طراحی کرده است.

این پهپاد همچنین می تواند برای کشورهایی چون اندونزی و فیلیپین مفید باشد زیرا ممکن است در برخی جزایر ، فرودگاه توسعه یافته یا باندهای آسفالت شده وجود نداشته باشد.

پربیننده ترین خبرها