در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم؛

اسیر فلسطینی: یا آزادی یا شهادت

دوشنبه 24 آبان 1400 - 19:20

"کاید الفسفوس" اسیر فلسطینی، که بیش از 4 ماه است، دست به اعتصاب غذا زده در گفت‌وگوی اختصاصی با تلویزیون العالم، تأکید کرد تا آزادی‌اش به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

العالم- فلسطین اشغالی

الفسفوس یک خواسته دارد؛ پایان یافتن بازداشت اداری‌اش و آزادی فوری و بدون قید و شرط او، در غیر این‌صورت به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد تا شهید شود.

کاید بدون هیچ اتهامی در بازداشت رژیم صهیونیستی به‌سر می‌برد. اظهارات او اراده و عزم قاطع و تسلیم‌ ناپذیر او را به نمایش می‌گذارد.

پزشکان بیمارستان "برزلای" در عسقلان- در جنوب فلسطین اشغالی-، که کاید الفسفوس در آنجا بستری است، وضعیت جسمانی این اسیر را وخیم توصیف می‌کنند و می‌گویند هر لحظه احتمال شهید شدن او محتمل است.

کاید دچار از دست دادن متناوب هوشیاری، ضربان قلب نامنظم، افت فشار خون و سطح مایعات در بدن و همچنین دردهای مختلف است که او را در معرض "مرگ ناگهانی" قرار‌داده است.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین پنجشنبه هفته گذشته از دادگاه العلیا رژیم صهیونیستی خواست با ابطال حکم بازداشت الفسفوس برای آزادی او اقدام کند.

علاوه بر او، چهار اسیر فلسطینی دیگر در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند که از جمله آنها؛ "علاء الاعرج" 98 روز، "هشام ابو هواش" 89 روز، "لؤی الأشقر" 34 روز و "عباد الهریمی" 53 روز است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، در بازداشت اداری فرد مظنون بدون تفهیم اتهام به مدت چهار تا شش ماه بازداشت می‌شود و مدت بازداشت قابل تمدید است.

پربیننده ترین خبرها