حفتر تا ساعات آینده نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری لیبی را اعلام می‌کند

حفتر تا ساعات آینده نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری لیبی را اعلام می‌کند
دوشنبه 24 آبان 1400 - 19:26

رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی اعلام کرد ژنرال خلیفه حفتر، امروز کارت انتخاباتی خود را از مرکز انتخاباتی در شهر بنغازی تحویل گرفته است.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، "خالد المناعی" در عین حال تأکید کرد که کمیسیون و مراکز انتخاباتی آن از جمله در بنغازی تاکنون مدارک نامزدی ژنرال حفتر در انتخابات ریاست‌جمهوری را دریافت نکرده است.

این در حالی‌ست برخی رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که حفتر قصد دارد "طی ساعات آینده" نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کند.

پیش از این، دادستان نظامی لیبی در نامه‌ای به کمیسیون عالی انتخابات ملی، خواستار توقف روند نامزدی "سیف الاسلام قذافی" فرزند "معمر قذافی" دیکتاتور سابق این کشور و ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر برای انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی شد.

سیف الاسلام قذافی، روز گذشته پس از حضور در مقر کمیسیون انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی در شهر سبها، پرونده رسمی نامزدی خود را برای انتخابات این کشور ارائه داده است.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد.

ابتدا «دولت وفاق ملی» به ریاست "فایز السراج" در طرابلس (غرب لیبی) مستقر شد که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، اما در شرق لیبی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور، کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفت و دولت تشکیل داد. این دوگانگی لیبی را دستخوش هرج‌ومرج و جنگ‌های داخلی کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها