العالم گزارش می دهد؛

درگیری شدید سعودی- اماراتی در "شبوه"

دوشنبه 24 آبان 1400 - 20:46

همزمان با تداوم تحرکات طرف‌های یمنیِ تحت حمایت امارات برای سیطره به شبوه و تلاش برای بیرون راندن دولت محلیِ وفادار به سعودی، تنش‌ها در این استان نفت‌خیز یمن تشدید شده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، در سایه اختلافات میان طرف‌های مورد حمایت سعودی و امارات، درگیری‌ها در استان شبوه در جنوب شرقی یمن افزایش یافته است. طرف‌های مورد حمایت تحرکاتی را برای سرنگون کردن دولت محلی در این استان صورت می‌دهند که هدف از آن، به گفته ناظران، تلاش ابوظبی برای تصرف این استان نفت‌خیز و غنی از گاز است.

تنش‌ها در استان شبوه که از ماه‌ها پیش در جریان است اخیرا در سایه تداوم تحرکات طرف‌های مورد حمایت امارات و دعوت آنها از نیروهای قبیله‌ای و مردمی برای خیز علیه حزب "الاصلاح" تشدید شده است. حزب سلفی الاصلاح که از حمایت رژیم سعودی برخوردار است ضمن آماده‌باش امنیتی و نظامی در این استان، موج بازداشت عناصر رقیب از جمله افسران و سربازان وابسته به "شورای انتقالی جنوب" را کلید زده است.

درگیری‌ها در شبوه به مرحله‌ای رسیده که استاندار "هادی محمد بن عدیو" علنا بر خروج نیروهای اماراتی از تاسیسات نفتی "بلحاف" تأکید کرده و ابوظبی را مسئول تنش‌های اخیر خوانده و آن را متهم کرده است که از هزاران مزدور علیه دولت حمایت مالی می‌کند.

در سایه این تحولات، به نظر می‌رسد استان شبوه به میدان جدید تنش‌ها و درگیری‌ها تبدیل شده و ماهیت اهداف ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی و تلاش‌های آن برای مصادره ثروت‌های طبیعی یمن را برملا می‌سازد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها