جنجال چمدان‌ها و بازیکن ایرانی با اهدف سیاسیِ شیفتگان دلارهای نفتی!

جنجال چمدان‌ها و بازیکن ایرانی با اهدف سیاسیِ شیفتگان دلارهای نفتی!
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 14:58

دو حادثه همزمان اتفاق افتاده، که هیچ ربطی به دنیای سیاست ندارد ولی به دو رویداد سیاسی تبدیل شده است؛ نخست به این دلیل که این حادثه مربوط به ایران است و دوم به دلیل دشمنی علنی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، و دلیل دیگر آنکه، این روزها دلارهای عربی خلیج‌ فارس برای تشدید این خصومت پمپاژ می‌شوند.

العالم- کشکول

دو حادثه به وضوح نشان داد که هجمه‌ها علیه ایران- هجمه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و روحی- و تهدیدهای نظامی و امنیتی به دلیل موضع اصولی ایران درقبال قضیه اسلامی و انسانیِ فلسطین و مقابله آن با استکبارگری آمریکا بوده است، و ادعاهای مانند "تبلیغ تشیع"، "هیمنه ایرانی" و یا "اشغالگری ایرانی" و غیره محصول رسانه‌ها و "صهیونیسم عربی" است که به لطف دلارهای نفتی و گازی رژیم‌های مرتجع و سازشکار عربی مطرح می‌شوند تا طرح و توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی پیاده شود.

حادثه نخست در لبنان و مشخصا در فرودگاه بیروت اتفاق افتاد؛ زمانی‌که تصاویر ملی پوشان با چمدان‌های بزرگ در این فرودگاه در فضای مجازی منتشر شد، یکی از شخصیت‌های آل سعود آنها را برای اهداف سیاسی دانست و از حجم چمدان ها اظهار تعجب کرد. وقتی این شخصیت سعودی به این موضوع بسیار طبیعی از دید سیاسی خودش پرداخت،کاربران مجازی در سعودی، امارات و مخصوصا کاربران ضد مقاومت شروع به پمپاژ شایعات در فضای مجازی کردند.

آنها اعلام کردند این چمدان‌های بزرگ برای اهداف سیاسی ایران در لبنان استفاده شده و بدون تفتیش وارد خاک این کشور شده است. این جنجال‌آفرینی به حدی گسترده شد که وزیر کشور لبنان نیز در دامن این شایعه‌سازی افتاد و از سازمان امنیت فرودگاه خواست تا بررسی‌های لازم را درخصوص این چمدان‌ها انجام دهد و گزارش مفصلی را به وی تحویل دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. ولی پس از بررسی‌ها معلوم شد که به جز وسایل و لباس‌های بازیکنان چیزی در چمدان‌ها وجود ندارد. با این حال هیچ طرفی از طرف ایرانی عذرخواهی نکرد.

چند روز بعد از این حادثه، دومین حادثه به‌وقوع پیوست؛ زمانی‌که تیم ملی بانوان ایران در مقابل همتای اردنی‌اش در مقدماتی جام ملت‌های آسیا، که در تاشکند برگزار شد، پیروز شد. لذا، فدراسیون فوتبال اردن برای سرپوش گذاشتن به این شکست، به کارت کثیف و خفت‌بار متوسل شد و در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، تحقیق درباره جنسیت حداقل یکی از بازیکنان ایرانی را خواستار شد. شاهزاده "علی بن حسین" رئیس فدراسیون فوتبال اردن همچنین برای داغ کردن این قضیه، توییتی منتشر کرد که متضمن این درخواست رسمی بود.

موضوع قابل توجه این است که نتایج تحقیق درباره "جنسیت بازیکن" ایران مشابه نتایج بررسی از چمدان‌های بازیکنان تیم ملی ایران در لبنان بود؛ نتایجی که برای طراحان این دو حادثه خصمانه شفاف بود ولی آنها مجبور بودند چنین جنجال‌هایی ایجاد کنند تا کینه و خشم اربابان خود علیه ایران را حتی به مدت چند روز تخلیه کنند و از سوی دیگر، پمپاژ دلارهای نفتی و گازی را تضمین کنند. این کینه و نفرت به حدی رسیده که هیچ طرف اردنی یا بین‌المللی کوچک‌ترین عذرخواهی از بازیکن ایرانی، که در معرض این اهانت و نژادپرستی قرار گرفته، نکرده است.

بمب خبری سعودی-آمریکایی، با انتشار تصاویری از ملی‌پوشان اماراتی در فرودگاه بیروت، خنثی شد با همین حجم از چمدان‌ها، از او سوال کردند که این موضوع برای همه تیم‌ها وجود دارد و امری طبیعی است. موضوع قابل توجه این است که تیم ملی امارات به همراه یک گروهِ مجهز به سلاح وارد فرودگاه شدند. به رغم اینکه این، رسوایی بزرگی بوده ولی "شخصیت‌هایی که به وسیله دلارهای نفتی و گازی مسخ شدند"، حتی یک بار هم لب به انتقاد از این گروه مسلحِ اماراتی در فرودگاه بیروت، نگشوده و از امنیت و حاکمیت لبنان دفاع نکردند و بلکه هدف از این اقدام را تامین امنیت بازیکنان اماراتی عنوان کردند. همچنین وزیر کشور لبنان که خواستار بررسی چمدان‌های تیم ملی ایران شده، بود رسما اعلام کرد که این سلاح‌‌ها به صورت قانونی وارد لبنان شده‌اند!!

پربیننده ترین خبرها