سرپرست نمایندگی ایران: سفر گروسی به تهران برای بررسی وضعیت همکاری‌های فیمابین انجام می‌شود

سرپرست نمایندگی ایران: سفر گروسی به تهران برای بررسی وضعیت همکاری‌های فیمابین انجام می‌شود
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:51

سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به تهران را برای گفت‌وگو درباره بررسی وضعیت همکاری‌های فیمابین ایران و این سازمان برشمرد.

العالم - ایران

«محمدرضا غایبی» سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای همکارهای فنی بین ایران و آژانس دوشنبه آینده (اول آذر ماه) به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: هدف این سفر انجام گفت‌وگو در خصوص بررسی وضعیت همکارهای فیمابین است.

پیش از این بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر سفر گروسی به تهران در روز دوشنبه را تأیید کرد و گفت که گروسی عصر دوشنبه به تهران سفر و روز سه‌شنبه دوم آذر ماه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه از سفر گروسی به تهران خبر داده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که از رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی برای سفر به ایران دعوت شده و تاریخ برای سفرش پیشنهاد شده و به زودی عازم ایران خواهد بود و منتظر پاسخ وی هستیم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: مراودات فنی ایران و آژانس در مسیر خوبی در جریان است و وی در این سفر علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دهم آبان ماه هم در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره درخواست رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران و ملاقات با امیرعبداللهیان نیز اظهار داشت: روابط ایران و آژانس کاملا فنی و حرفه‌ای است. سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس روابط بسیار منظم و دقیقی دارند و در سفرهای قبلی مدیران کل آژانس به تهران برخی ملاقات‌های از جنس تشریفاتی و تکریمی انجام شده است. ولی برخی موضوعات دیگر هم بود که به صورت ماهوی انجام شده است و اگر سفری تنظیم شود اگر لازم باشد ملاقاتی تنظیم شود، تنظیم خواهد شد. اگر سازمان انرژی اتمی برنامه را نهایی کند و مطابق برنامه‌های ما باشد امیرعبداللهیان حتما گروسی را می‌بیند و منعی برای این قضیه وجود نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش فارس، سفر اول آذر ماه گروسی به تهران دومین سفرش در دولت سیزدهم است. وی ۲۱ شهریورماه در تهران با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف بیانیه‌ مشترکی صادر کردند.

پربیننده ترین خبرها