شکست ترکیه در شمال سوریه، بزودی...

شکست ترکیه در شمال سوریه، بزودی...
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 10:09

سوری‌ها با تظاهرات از داخل خاک اشغال شده شان، حرف خود را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می زنند، اردوغانی که با وجود اشغال بخشی از خاک سوریه، همچنان این کشور را تهدید به حمله نظامی می کند.

العالم-در گوشی

حومه شمالی استان حلب همچنان شاهد تظاهرات گسترده ای علیه تهدید نظامی ترکیه است که افراد شرکت کننده در آن اعلام کرده اند برای مقابله با اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای در شمال کشور، در کنار ارتش سوریه ایستاده اند.

اهالی حومه شمالی حلب آمادگی خود برای مقابله با گروه های تروریستی را اعلام کردند که از سوی برخی دولت های منطقه حمایت شده و بیش از ده سال است امنیت و حاکمیت سوریه را به خطر انداخته اند.

مردم حومه شمالی حلب ادامه تهدید ترکیه به عملیات نظامی علیه سوریه را محکوم می کنند و نقشه اردوغان را نشان دهنده طمع او به خاک سوریه می دانند.

ناظران مسائل سوریه بر این باورند که ادامه تهدید نظامی ترکیه علیه شمال سوریه، نقشه غرب برای افزایش تنش علیه سوریه است تا دستاوردهای سوریه پس از پیروزی بر تروریست ها را از بین ببرد.

تظاهرات حومه شمالی حلب تقریبا هرروز در روستاهای درگیر با گروه های تروریستی حمایت شده از سوی ترکیه اتفاق می افتد و پیامی از سوی مردم این خاک به گروه هایی است که می خواهند با حمایت منطقه ای کنترل این مناطق را را بدست گیرند.

اهالی حلب از جامعه بین المللی می خواهند که به حضور غیر قانونی نیروهای ترکیه و آمریکا در شمال سوریه پایان دهد. ترکیه و امریکا با حضور خود در سوریه، ثروت های طبیعی آن را غارت می کنند و در مناطق تحت کنترل خود، دست به نشر اندیشه های افراطی و هرج و مرج می زنند.

به باور ناظران، حکومت ترکیه درصدد گسترش حضور غیر قانونی خود در شمال سوریه است تا خانواده گروه های تروریستی تحت حمایت خود را در این مناطق اسکان دهد. هدف ترکیه بیرون راندن ساکنان اصلی شمال سوریه و جایگزین کردن آنها با پناهندگان حاضر در خاک خود است تا در آینده در این مناطق، رژیمی وابسته به خود و در خدمت اهداف خود ایجاد کند.

تحلیلگران سیاسی سوریه ای تاکید می کنند که ملت سوریه و حکومت آنها به ریاست بشار اسد، توانستند قدرتمندترین نیروهای جهان را با برهم زدن نقشه هایشان شکست دهند. لذا بدون شک نظام فریب خورده ترکیه از سوی غرب قادر به نفوذ در کالبد یکپارچه جامعه سوریه نخواهد بود، جامعه ای که امروز با اتحاد خود از دستاوردهایش محفاظت می کند.

پربیننده ترین خبرها