گفت‌وگوی اولیانوف با سرپرست نمایندگی ایران درباره سفر گروسی به تهران

گفت‌وگوی اولیانوف با سرپرست نمایندگی ایران درباره سفر گروسی به تهران
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 18:44

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از گفت‌وگو با سرپرست نمایندگی ایران در وین درباره سفرگروسی به تهران، نشست آتی شورای حکام آژانس و مذاکرات در پیش‌ روی وین خبر داد.

العالم - اروپا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از دیدار و گفت‌وگو با «محمدرضا غائبی» خبر داد.

وی در این خصوص در توییتی اعلام کرد: امروز با آقای رضا غائبی سرپرست نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار کردم. ما درباره رویدادهای مهم پیش رو شامل سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، نشست شورای حکام آژانس، از سرگیری مذاکرات وین درباره برجام گفت‌وگو کردیم.

پیش‌تر، سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گزارش فصلی آژانس واکنش نشان داد و گفت در گزارش جدید فصلی آژانس در خصوص اجرای برجام اعلام شده آژانس به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی خود در خصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.

وی ضمن ارائه برخی توضیحات، افزود: با وجود تفاوت نظرهای فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه بین دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوعات فیمابین همچنان ادامه دارد و کشورهای عضو آژانس باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در این زمینه پرهیز کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد ایران به حدود ۱۴۸ کیلوگرم رسیده است.

لازم به ذکر است دوشنبه هفته آینده (اول آذر ماه) رافائل گروسی مدیرکل آژانس قرار است به تهران سفر کند و یک روز بعد (سه‌شنبه) با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها