آمریکا یک مقام نظامی انصارالله یمن را تحریم کرد

آمریکا یک مقام نظامی انصارالله یمن را تحریم کرد
جمعه 28 آبان 1400 - 08:42

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که "صالح مسفر الشاعر" فرمانده سازمان حمایت لجستیک نظامی نیروهای انصارالله یمن را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی این مقام ارشد نظامی انصار الله یمن را به بهانه و اتهام فعالیت در مصادره اموال و دارایی‌های احزاب مخالف در فهرست تحریم ها قرار داده است.
این نهاد آمریکایی در بیانیه خود مدعی شد که الشاعر بر اقدام انصارالله در مصادره اموال در یمن به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار با استفاده از انواع تاکتیک های غیرقانونی نظارت کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه ادعاها و فرافکنی های خود علیه انصارالله و بدون اشاره ای به جنگ افروزی های ائتلاف سعودی مدعی اقدامات بی ثبات کننده انصارالله و افزایش رنج مردم یمن شد.
دولت عربستان به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.
در نتیجه حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن، تاکنون هزاران غیر نظامی در این کشور کشته و مجروح شده اند که اکثر آنها را کودکان و زنان یمنی تشکیل می دهد.
دولت آمریکا برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود همواره از ابزار تحریم علیه مخالفانش بهره برده است. طبق قوانین آمریکا، علاوه بر وزارت خزانه داری، وزارت امورخارجه این کشور نیز می‌تواند از یک سازمان خارجی به عنوان یک گروه تروریستی نام ببرد یا در گزارش های سالانه حقوق بشری خود از یک دولت به عنوان حامی دولت تروریسم نام ببرد و زمینه را برای تحریم‌های مختلف فراهم کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۶ مهر ماه توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد.
تارنمای نشریه هیل نیز چندی پیش گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی ۲دهه گذشته ۱۰ برابر شده است.
براساس آمار ارائه شده نشریه هیل، تحریم‌هایی که وزارت خزانه داری آمریکا طی ۳۷ برنامه جداگانه علیه افراد و کشورها اعمال کرده از ۹۱۲ تحریم در سال ۲۰۰۰ به ۹ هزار و ۴۲۱ تحریم در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها