هراس صهیونیست ها از موشک های مقاومت فلسطین/ ارتش صهیونیستی خواستار طرح گسترده حمله به زرادخانه های موشکی حماس و جهاد اسلامی شد

هراس صهیونیست ها از موشک های مقاومت فلسطین/ ارتش صهیونیستی خواستار طرح گسترده حمله به زرادخانه های موشکی حماس و جهاد اسلامی شد
يکشنبه 30 آبان 1400 - 13:12

«آویو کوخاوی»، رئیس کل ستاد ارتش اسراییل از مقامات مختلف ارتش خواسته است تا یک طرح تهاجمی گسترده برای حمله به زرادخانه موشکی حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه ایجاد کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، پایگاه خبری عبری زبان«والا» گزارش داد که طبق دستور کوخاوی، انتظار می‌رود این طرح در مراحل اولیه عملیاتی که در نوار غزه اجرایی می شود، توانایی گروه‌ها را در پرتاب موشک با هر بردی و در مقیاس وسیع در سراسر فلسطین به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حماس و جهاد اسلامی به طور شبانه روزی برای بازسازی زیرساخت های تولید موشکی که در درگیری ۱۱ روزه بین رژیم صهیونیستی و غزه در ماه مه سال گذشته آسیب دیده بود، همکاری می کنند.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، مقامات نظامی رژِیم صهیونیستی به این واقعیت اعتراف کردند که ارتش این رژیم در زمان جنگ ۱۱ روزه با غزه به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق قادر به نابودی اکثر زرادخانه‌های موشک‌های حماس قبل از پرتاب آنها نبوده است.

«اوری گوردین» فرمانده عملیات جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر نسبت به ظرفیت و توان موشکی جنبش حزب الله لبنان در صورت وقوع درگیری، هشدار داده بود.

در همین رابطه روزنامه عبری زبان «معاریو» نیز در گزارشی نوشته بود: ارتش اسرائیل چندین سناریو در خصوص جنگ با حزب الله را پیش بینی کرده است اما تفاوت اصلی شرایط کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسأله در درگیری‌ آینده بسیار حایز اهمیت است.

شبکه ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز پیش تر گزارش داده بود که برآورد پدافند هوایی ارتش این رژیم این است که در درگیری های آتی در مرزهای شمالی یا مرزهای غزه، حماس و حزب الله از پهپادهای انتحاری علیه این رژیم استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، نظامیان غاصب صهیونیست ۲۰ اردیبهشت گذشته حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند و گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

پربیننده ترین خبرها