اتحادیه مشاغل سودان:

توافق سیاسی، خیانت و به منزله خودکشی سیاسی حمدوک است

توافق سیاسی، خیانت و به منزله خودکشی سیاسی حمدوک است
يکشنبه 30 آبان 1400 - 20:50

اتحادیه مشاغل سودان مخالفت خود را با توافق سیاسی امضا شده میان فرمانده ارتش سودان و نخست وزیر معزول این کشور اعلام کرد و آنرا خیانت دانست.

العالمآفریقا

اتحادیه مشاغل سودان در بیانیه ای که امروز در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، نوشت: توافق خائنانه ای که امروز میان حمدوک و البرهان امضا شد، به طور کامل مردود است و صرفا به نفع طرف های امضا کننده آن است. این توافق صرفا ، تلاشی بیهوده برای مشروعیت بخشیدن به کودتای اخیر و سلطه شورای نظامی و خودکشی سیاسی برای عبدالله حمدوک است.

اتحادیه مشاغل سودان تاکید کرد : " توافق تسلیم" با خواسته های مردم سودان همخوانی ندارد و صرفا جوهری بر روی کاغذ است ، و این سند، اهداف کودتاچیان را تحقق می بخشد و خیانت به خون شهدا و انقلاب دسامبر به شمار می رود.

این اتحادیه با بیان اینکه " راه مردم " اکنون از هر زمان دیگری مشخص تر شد ه است، بر پایبندی ثابت خود به پیشنهاد طرح سیاسی ارائه شده از سوی این اتحادیه تاکید کرد و از " گروه های انقلابی" خواست با توجه به تحولات اخیر در سودان، در ارزیابی های خود از اوضاع بازنگری کنند.

این درحالیست که عبدالفتاح البرهان به منظور پایان دادن به بحران سیاسی مستمر در سودان از زمان سلطه نظامیان بر قدرت، به موجب توافق سیاسی جدیدی که امروز در کا ریاست جمهوری درخارطوم امضا کرد، تصمیم خود مبنی بر برکناری حمدوک از سمت نخست وزیری در اواخر اکتبر را لغو کرد.

پربیننده ترین خبرها