ادعای رویترز: توافق نخست‌وزیر مخلوع سودان و مقام‌های نظامی بر سر تشکیل دولت جدید

ادعای رویترز: توافق نخست‌وزیر مخلوع سودان و مقام‌های نظامی بر سر تشکیل دولت جدید
يکشنبه 30 آبان 1400 - 10:09

برخی گزارش‌ها از توافق نخست‌وزیر برکنارشده سودان و مقام‌های نظامی بر سر تشکیل یک دولت فراجناحی و آزادی زندانیان سیاسی حکایت دارد.

العالم ـ آفریقا

بنابر گزارش رویترز، برخی گزارش‌ها حاکی از توافق «عبدالله حمدوک،» نخست‌وزیر مخلوع سودان و مقام‌های نظامی بر سر تشکیل یک دولت فراجناحی و آزادی زندانیان سیاسی است.
قرار است به زودی طی اعلامیه‌ای بازگشت حمدوک به سمت نخست‌وزیری اعلام شود.
یک مقام ارشد سودانی در واپسین ساعات روز شنبه به رویترز گفت قرار است «عبدالله حمدوک» کابینه‌ای مستقل از افراد تکنوکرات تشکیل دهد و تمامی زندانیان سیاسی نیز آزاد شوند.
شورای جدید حاکمیتی انتقالی سودان نیز امروز (یکشنبه) و پیش از اعلام رسمی این توافق، نشستی برگزار خواهد کرد.

به دنبال کودتای نظامی در سودان و برکناری عبدالله حمدوک از نخست‌وزیری، سودان صحنه ناآرامی ها و تظاهرات علیه کودتاگران و حکومت نیروهای نظامی است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی به عبدالفتاح برهان فرمانده کودتا برای تاسیس حکومت نظامی در سودان چراغ سبز نشان داده اند.

رسانه های خبری تصاویر اخیر اعتراضات گسترده در خارطوم پایتخت و در سایر شهرها مانند پورسودان، کسلا، دنقلا و الجنینه را در حالی منتشر کردند که کمیته پزشکان سودان به عنوان تشکل غیر دولتی دیروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که قربانیان اعتراضات در این کشور از ۲۵ اکتبر تاکنون به ۴۰ نفر رسیده است.

نیروهای نظامی که حکومت را در این کشور از طریق کودتا به دست گرفته اند، به دنبال اعتراضات مردم، تلفن و اینترنت را قطع و به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرده و با آنان درگیر شده اند که گفته شده این درگیری ها تا کنون به زخمی شدن 80 نفر نیز منجر شده که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها