قیس سعید در گفتگوی تلفنی با بلینکن:

اراده لازم برای انتقال از وضعیت استثنایی به وضعیت عادی را داریم

اراده لازم برای انتقال از وضعیت استثنایی به وضعیت عادی را داریم
يکشنبه 30 آبان 1400 - 20:55

رئیس‌جمهور تونس در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در حال آمادگی برای خروج از «وضعیت استثنایی» در کشورش است.

العالم - تونس

قیس سعید رئیس‌جمهور تونس طی گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش در حال آمادگی برای خروج از «وضعیت استثنایی» ناشی از تصمیمات اتخاذ شده در ۲۵ ژوئیه است.

براساس بیانیه منتشره از سوی دفتر ریاست جمهوری تونس، وی در این تماس تلفنی به ورود این کشور به مرحله جدیدی اشاره کرد و گفت: آماده می‌شویم از وضعیت استثنایی در کشور خارج شویم. در نتیجه این آمادگی‌ها اراده لازم برای انتقال از وضعیت استثنایی به وضعیت عادی را داریم.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز با ادعای ادامه حمایت واشنگتن از تونس، ابراز امیدواری کرد که اصلاحات لازم برای بازگشت به روال عادی در این کشور هرچه زودتر انجام شود.

گفتنی است قیس سعید در ۲۵ ژوئیه امسال با صدور فرمانی هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور را برکنار و فعالیت پارلمان را تعلیق کرد.

در پی این اقدام سعید، راشد الغنوشی رئیس مجلس و رئیس حزب حرکت النهضه و جمعی از نمایندگان به پارلمان رفتند، اما ارتش مانع ورود آنان به ساختمان مجلس شد.

رئیس‌جمهور تونس در ۲۲ سپتامبر نیز با صدور احکام جدیدی اختیارات اجرایی و قانون‌گذاری خود را گسترش و کمیسیون موقت نظارت بر سازگاری طرح‌های پیشنهادی با قانون اساسی را منحل کرد.

قیس سعید اخیرا نجلا بودن رمضان را مامور تشکیل دولت جدید کرد. کابینه جدید تونس به‌ رهبری رمضان نیز در ۱۱ اکتبر با ادای سوگند رسما آغاز به کار کرد.

پربیننده ترین خبرها