پرتاب گازاشک‌آور به سوی هزاران معترض به محدودیت‌ کرونا در بروکسل+فیلم

پرتاب گازاشک‌آور به سوی هزاران معترض به محدودیت‌ کرونا در بروکسل+فیلم
يکشنبه 30 آبان 1400 - 21:40

رسانه‌ها از تظاهرات چند هزار نفری در شهر بروکسل در بلژیک و پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس به مردم خبر دادند.

العالم - اروپا

هزاران نفر روز یکشنبه در مرکز شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک علیه محدودیت‌های کرونایی دولت این کشور در حالی راهپیمایی کردند که پلیس برای مقابله با آن‌ها مبادرت به پرتاب گاز اشک آور کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این تظاهرات بزرگ که پلیس حدود ۳۵۰۰۰ نفر تخمین زد، معترضان به توصیه برای واکسینه شدن و هرگونه اقدامی برای تحمیل واکسن اجباری اعتراض کردند. معترضان با فریاد «آزادی، آزادی، آزادی» و خواندن آهنگ ضد فاشیستی که روی آن نوشته شده بود «با هم برای آزادی» صف کشیده بودند. در این تظاهرات پرتاب بمب‌های دودزا و ترقه مشاهده شد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز از پرتاب گاز اشک آور پلیس بروکسل علیه شرکت کنندگان در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا خبر داد.

طی چند روز گذشته، در بسیاری از کشورهای اروپایی راهپیمایی هایی علیه تدابیر دولت‌ها در تشدید وضعیت محدودیت کرونایی شکل گرفته است.

تظاهرات در بروکسل

در بحبوحه شیوع مجدد کرونا در اروپا، اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونا برخی کشورهای این قاره را فرا گرفت به طوریکه هزاران نفر روز شنبه در شهر «وین» پایتخت اتریش تجمع کردند تا در اعتراض به تعطیلی سه هفته‌ای اکثر مغازه‌ها، رستوران‌ها، اماکن ورزشی و موسسات فرهنگی تظاهرات کنند. یک دستور جدید در این کشور که برای فوریه برنامه ریزی شده است، افراد واکسینه نشده را از شرکت در عرصه های مختلف زندگی عمومی منع می‌کند.

در جریان تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا در شهر «روتردام» در هلند نیز دست‌کم ۲۰ معترض دستگیر و هفت نفر از جمله نیروهای پلیس مجروح شدند. راهپیمایی در شهر روتردام روز جمعه علیه محدودیت‌های جدید ایام کرونا آغاز شد. پلیس روتردام برای متفرق کردن جمعیت از ماشین‌های آب پاش و شلیک گلوله‌های هشدار دهنده استفاده کرد. رسانه‌های محلی از جراحت چند نفر در جریان این درگیری‌ها خبر دادند.

«احمد ابوطالب» شهردار روتردام در این زمینه گفت، تصاویر واضح از بسیاری از مظنونان وجود دارد. ما به تحقیقات ادامه خواهیم داد. «فردیناند گراپرهاوس» سرپرست وزیر دادگستری هلندناآرامی‌ها را محکوم کرد و خواستار مجازات معترضانی شد که مبادرت به خشونت کردند.

پربیننده ترین خبرها