روایت ارمنستان از وضع جاری در مرز با جمهوری آذربایجان

روایت ارمنستان از وضع جاری در  مرز با جمهوری آذربایجان
دوشنبه 1 آذر 1400 - 14:19

وزارت دفاع ارمنستان گفته وضعیت مرز با جمهوری آذربایجان «تقریباً پایدار» و وضعیت عملیاتی تحت «کنترل کامل» نظامیان این کشور است.

العالم - اروپا

با گذشت پنج روز از درگیری‌های شدید ایروان و باکو، ارمنستان امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای درباره وضعیت کنونی مرز این کشور و جمهوری آذربایجان منتشر کرد.

در شرایطی که قرار است نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان طی ماه‌ آینده میلادی در بروکسل دیدار کنند، ایروان روز دوشنبه (امروز) از تحت کنترل بودن وضعیت مرزی با باکو خبر داد.

به گزارش «رادیو عمومی ارمنستان»، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که تا ظهر 22 نوامبر (امروز دوشنبه به وقت محلی این کشور) وضعیت مرز با جمهوری آذربایجان، «تقریبا پایدار» است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «هیچ اقدام تحریک‌آمیزی توسط دشمن ثبت نشده است و هیچ جابه‌جایی نیرو و تجهیزات مشاهده نشده است».

وزارت دفاع ارمنستان افزود: «وضعیت عملیاتی (در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان) کاملا تحت کنترل نیروهای مسلح ارمنستان قرار دارد».

توضیحاتی ایروان درباره وضعیت جاری مرز با باکو در شرایطی مطرح شده که درگیری‌های شدید نظامیان سه‌شنبه هفته گذشته دو طرف از این دو کشور همسایه تلفات گرفت.

بنا بر روایت باکو، در این درگیری‌ها بیش از ۲۰ نظامی ارمنستانی کشته و ۱۰۰ نفر از آنها زخمی شدند. طبق روایت ایروان اما ۶ نظامی این کشور کشته شدند.

متشنج شدن دوباره مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی هفته گذشته به دنبال شدت گرفتن تنش‌های طی چند ماه اخیر بعد از توافق آتش‌بس با میانجیگری روسیه اتفاق افتاده است.

به گزارش فارس، ایروان و باکو سال گذشته یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و امید آن می‌رفت با توافق آتش‌بس، زمینه برای حل اختلافات هموار شود اما اختلافات بر سر تعیین حدود و مرز دو کشور و ادعاهای مکرر جمهوری آذربایجان درباره ایجاد کریدور ادعایی «زنگه‌زور» تنش‌ها را تشدید کرده است.

درگیری‌های روز سه شنبه با میانجیگری روسیه پایان یافت و پس از آتش‌بس، سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دعوت رئیس شورای اروپا توافق کردند که اواسط ماه آینده میلادی در مقر اتحادیه اروپا دیدار کنند

پربیننده ترین خبرها