اپوزیسیون ونزوئلا پس از شکست سنگین انتخاباتی: باید خود را بازسازی کنیم

اپوزیسیون ونزوئلا پس از شکست سنگین انتخاباتی: باید خود را بازسازی کنیم
سه شنبه 2 آذر 1400 - 08:14

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون در ونزوئلا به شکست انتخاباتی مخالفان دولت مادورو واکنش نشان داد.

العالم - آفریقا

بنابر گزارش رویترز خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون در ونزوئلا گفت اپوزیسیون پس از شکست سنگینی که در انتخابات منطقه‌ای متحمل شد باید استراتژی خود را بازسازی کند.
بر اساس اطلاعیه شورای انتخابات ملی ونزوئلا، حزب حاکم این کشور توانسته است دست‌کم ۱۸ فرمانداری از ۲۳ فرمانداری را تصاحب کند.
مسئولان انتخاباتی ونزوئلا ابتدا اعلام کرده بودند حزب حاکم توانسته ۲۰ فرمانداری را از آن خود کند، اما رقابت تنگاتنگ در ایالات باریناس و اپیور که به طور سنتی سوسیالیست‌ها در آنها دست بالا را دارند، باعث شد که شورای انتخابات ملی ونزوئلا فعلا نتایج انتخابات در این دو ایالت را تایید نکند.
در این میان سیاستمداران اپوزیسیون تنها توانسته‌اند در سه ایالت پیروز شوند. احزاب اصلی اپوزیسیون که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ و انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۰ را تحریم کرده بودند، مدعی شدند انتخابات منصفانه‌ در این کشور وجود ندارد. اما آنها امسال در پی ناکامی تحریم‌های ایالات متحده برای برکناری نیکلاس مادورو، در انتخابات شرکت کردند.
انتخابات روز یکشنبه آزمونی برای نیروهای مختلف سیاسی در ونزوئلا بود که می‌خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آماده شوند.
گزارش مقدماتی ناظران بین‌المللی روز سه‌شنبه (امروز) منتشر می‌شود اگرچه اخلال عمده‌ای در انتخابات صورت نگرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها