حزب اسلامگرای الجزایر: اقدام انگلیس علیه حماس مصادره حقوق ملت فلسطین است

حزب اسلامگرای الجزایر: اقدام انگلیس علیه حماس مصادره حقوق ملت فلسطین است
سه شنبه 2 آذر 1400 - 14:06

یک حزب اسلامگرای الجزایر اقدام دولت انگلیس در قرار دادن نام جنبش حماس در فهرست گروه‌های تروریستی را مصادره حقوق ملت فلسطین در دفاع از خود دانست.

العالم - آفریقا

به گزارش روزنامه الرای الیوم، حزب « جامعه صلح » که بزرگ‌ترین حزب اسلامگرای الجزایری است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام دولت انگلیس در قرار دادن نام جنبش حماس در فهرست گروه‌های تروریستی ، مصادره حقوق ملت فلسطین در دفاع از خود است.

در این بیانیه با ظالمانه خواندن اقدام لندن در قرار دادن نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی تصریح کرد: حماس یک جنبش آزادی بخش ملی فلسطین است که برای تحقق مطالبات ملت فلسطین مبارزه می‌کند.

وزیر کشور انگلیس جمعه گذشته اعلام کرد: در چارچوب اجرای مصوبه پارلمان، لندن جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده‌ است و فعالیت این جنبش در خاک انگلیس ممنوع است.

رسانه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» دو هفته پیش فاش کرده بود که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس آب و هوایی گلاسکو از بوریس جانسون همتای انگلیسی خود خواسته حماس را گروه تروریستی اعلام کند.

ورود هیئت رسانه‌ای مغرب به فلسطین اشغالی

یک هیئت از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مغربی به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد.

در آستانه سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب ، روزنامه « اسرائیل هیوم » گزارش داد که یک هیئت از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مغربی به دعوت وزارت خارجه این رژیم وارد فلسطین اشغالی شده است.

به گزارش پایگاه خبری « الروسیا الیوم » این هیئت مغربی در سفر 5 روزه خود به فلسطین اشغالی از قدس و سایر شهرهای این سرزمین بازدید می‌کند و با « پائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و نمایندگان پارلمان این رژیم نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

قرار است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته جاری راهی رباط شود و با مقامات مغربی قرارداد همکاری‌های نظامی و امنیتی امضاء کند.

مغرب و رژیم صهیونیستی در پائیز سال گذشته تحت نظارت آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با یکدیگر امضاء کردند. این توافقنامه با مخالفت گسترده مردم ، احزاب سیاسی و تشکلات اجتماعی مغرب روبرو شد اما دولت رباط به این اعتراض‌ها توجهی نکرد و در مسیر تحکیم عادی سازی روابط با تل‌آویو گام برداشت.

نشست شورای امنیت درباره لیبی

شورای امنیت امروز درباره لیبی نشستی برگزار خواهد کرد تا دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری « لاهه» گزارش سالانه خود را به این شورا ارائه دهد.

به نوشته پایگاه خبری « الوسط – لیبیا» این نشست یک روز بعد از پایان یافتن ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی برگزار می‌شود.

بر اساس بیانیه کمیساریای عالی انتخابات لیبی، 98 نفر برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور نامزد شده‌اند که جنجالی‌ترین آنان پسر قذافی و ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است.

«سیف الاسلام قذافی» به اتهام نقش آفرینی در سرکوب قیام مردم لیبی در سال 2011 از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری « لاهه » مجرم و حکم بازداشت او صادر شده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها