جزئیات حمله به پایگاه خراب الجیر در سوریه از زبان خبرنگار العالم

جزئیات حمله به پایگاه خراب الجیر در سوریه از زبان خبرنگار العالم
سه شنبه 2 آذر 1400 - 19:49

خبرنگار العالم در دمشق از حمله راکتی به پایگاه نظامیان اشغالگر امریکایی در ریف الحسکه سوریه خبر داد.

العالم - سوریه

حسام زیدان خبرنگار العالم در دمشق گزارش داد این حمله ساعت دو و نیم بامداد امروز سه شنبه روی داد و 4 راکت به داخل این پایگاه اصابت کرد.

بر اساس این گزارش، صدای انفجارهای ناشی از این حمله در منطقه و درمحدوده مرزهای عراق و در داخل عراق شنیده شد و به دنبال آن ، جنگنده ها و بالگردهای آمریکایی در منطقه به پرواز درآمدند.

خبرنگار العالم در گفتگوی تلفنی با شبکه، ضمن تایید وقوع این انفجارها در نتیجه حمله راکتی به پایگاه نظامی خراب الجیر واقع در شمال شهر الیعربیه در مثلث مرزی سوریه، ترکیه و عراق در منطقه مهم استراتژیک، گفت: این پایگاه از زمان ورود نیروهای امریکایی و اشغال مناطق شمال شرق کشور ، اولین بار است که هدف حمله قرار می گیرد.

وی افزود: این پایگاه در اصل ، یک فرودگاه کشاورزی بوده که نیروهای امریکایی آنجا را اشغال و تبدیل به یک پایگاه نظامی کردند و بالگردها نیز در این منطقه فرود می آیند.

چند انفجار، یکی از پایگاه های امریکایی نزدیک مرزهای سوریه عراق دردورترین نقطه شمال شرق سوریه را درنتیجه حمله راکتی هدف قرار داد.

منابع محلی درحومه استان الحسکه سوریه گفتند که بامداد امروز (سه شنبه) درپی شلیک 4 راکت از سوی منابع ناشناس ، به پایگاه امریکایی درروستای خراب الجیر واقع در5 کیلومتری منطقه مرزی الیعربیه، چند انفجار شدید این منطقه را لرزاند.

منابع یاد شده، این انفجارها را شدید توصیف کردند و صدای آن در همه مناطق مرزی شمال شرق بین سوریه و عراق شنیده شد.

منابع یاد شده گفتند که پایگاه خراب الجیر، دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران امریکایی درسوریه است و در سال 2015 ، بعد از مصادره اراضی کشاورزی متعلق به کشاورزان این روستا تاسیس شد.

این پایگاه همچنین شامل یک باند برای فرود بالگردها و جنگنده های امریکایی است.

پربیننده ترین خبرها