آغاز دور جدید حملات هوایی عربستان به صنعاء

آغاز دور جدید حملات هوایی عربستان به صنعاء
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 12:49

ائتلاف متجاوز به یمن بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دور جدیدی از حملات هوایی را به اهدافی در صنعاء آغاز کرده است.

العالم - یمن

ائتلاف سعودی بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، حملات هوایی علیه اهدافی در صنعاء را آغاز کرده و در ادامه مدعی شد، این اهداف «نظامی و مشروع» هستند.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، ائتلاف سعودی در ادامه از غیرنظامیان یمنی خواست از تجمع یا نزدیک شدن به مکان‌های مورد هدف دوری کنند.

از سوی دیگر شبکه سعودی «العربیه» ادعا کرد، ائتلاف سعودی تجهیزات نظامی بیشتری را به مأرب فرستاده است.

در همین ارتباط، شبکه «سبأ» هم گزارش کرد، ائتلاف سعودی ۱۶ حمله هوایی به استان مأرب – ۹ حمله به الجوبه و ۷ حمله به صراوح- داشته است.

شبکه «المسیره» در گزارشی با عنوان عربستان در بن‌بست تبلیغ برای دستاورد نظامی و گدایی مداخله آمریکا در یمن اعلام کرد، در اوج درخواست‌ها برای حمایت بین‌المللی و نیز درخواست برای مداخله مستقیم آمریکا در یمن، عربستان سعودی برگی جز تشدید هوایی به صنعاء نیافت تا به وسیله آن جانی دوباره به مزدورانش بدهد بنابراین حمله به منازل و محله‌های مسکونی در صنعا را از سرگرفت. برخی استان‌ها مانند ابتدای جنگ یمن هدف گرفته شده‌اند انگار نه انگار که هفت سال از این جنگ می‌گذرد.

در ادامه گزارش به ادعای سعودی‌ها که از غیرنظامیان یمنی می‌خواهند از اماکن هدف دور بشوند، پرداخته شده است. المسیره همه اینها را تنها ویترین رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی اعلام می‌کند و می‌افزاید این آمریکاست که اهداف و مختصات دقیق آنها برای حمله را مشخص می‌کند.

در همین ارتباط، المسیره اعلام کرد، در حملات بامداد امروز ائتلاف سعودی به یک ساختمان در دست ساخت متعلق به بیمارستان «الیتیم» در شهرستان «معین» استان صنعاء دو غیرنظامی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک کارخانه پلاستیک در شهرستان «الثوره» را هدف گرفتند.

در حمله هوایی دیروز ائتلاف سعودی به «حیس» در استان «الحدیده» نیز یک جنین سقط شد. پدر این نوزاد شهید و مادر وی با جراحات بسیار شدید به بیمارستان منتقل شد.

عربستان سعودی هفت سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن حملات گسترده هوایی به شهرهای مختلف یمن، از رسیدن مواد غذایی ، دارویی و سایر نیازهای مردم به شهرهای مختلف این کشور جلوگیری می‌کند.

این تجاوز نظامی که از مارس ۲۰۱۵ آغاز شد تا کنون به هیچ دستاوردی نداشته و سعودی‌ها دنبال خروج آبرومندانه از آن هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها