جزییاتی تازه از حمله به پایگاه آمریکایی 'خراب الجیر'

جزییاتی تازه از حمله به پایگاه آمریکایی 'خراب الجیر'
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 17:33

روزنامه الوطن سوریه جزییات تازه ای از حمله به پایگاه ارتش آمریکا در فرودگاه خراب الجیر در حومه حسکه را فاش کرد.

العالم ـ سوریه

منابع روزنامه الوطن توضیح دادند که حمله به فرودگاه در ساعت 1و45 دقیقه بامداد روز گذشته صورت گرفت. اهالی صدای 4 انفجار را شنیدند و پیش از آن صدای غرش موشک ها به گوش رسید بدین معنا که این حملات با شلیک موشک صورت گرفت.

آنها افزودند: حمله از سمت شرق فرودگاه انجام شد.

منابع یاد شده تاکید کردند که پس از وقوع انفجارها صدای پرواز جنگنده ها و بالگردهای آمریکایی در منطقه تا ساعات نخستین صبح به گوش رسید. اطلاعات موثقی از وقوع تلفات و خسارت ها در فرودگاه تاکنون به دست نیامده است.

منابع این روزنامه سوریه ای خاطرنشان کردند که فرودگاه خراب الجیر که 5 کیلومتر از شهرک الیعربیه فاصله دارد، اساسا یک فرودگاه کشاورزی بوده است؛ اما هنگامی که نیروهای آمریکایی وارد منطقه شدند، آن را به یک پایگاه نظامی هوایی تبدیل کردند.

این منابع تصریح کردند که این پایگاه امروز عبارت است از نقطه ارتباط میان خاک سوریه و خاک عراق است و کاروان های نظامی آمریکایی از طریق آن و از گذرگاه ربیعه عراق وارد گذرگاه غیرقانونی الیعربیه می شوند.

منابع مزبور خاطرنشان کردند که سرقت نفت و گندم سوریه نیز از طریق همین پایگاه انجام می گیرد. در واقع این پایگاه به محلی برای جمع آوری مسروقات و سپس انتقال آنها به خاک عراق تبدیل شده است. از این رو پایگاه خراب الجیر برای نیروهای امریکایی از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.

خبرگزاری سانا پیش از این اعلام کرد که 5 راکت بامداد روز گذشته به فرودگاه نظامی خراب الجیر شلیک شد؛ اما اطلاعاتی درباره وقوع تلفات ارائه نداد.

پربیننده ترین خبرها