اقدام اخیر استرالیا علیه حزب الله؛ استقلال در تصمیم گیری یا وابستگی کورکورانه؟

اقدام اخیر استرالیا علیه حزب الله؛ استقلال در تصمیم گیری یا وابستگی کورکورانه؟
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 22:21

وزیر کشور استرالیا بدون اشاره به ماهیت تهدیدی که حزب الله می تواند برای استرالیا داشته باشد، گفت: "حزب الله به تهدید خود از طریق انجام حملات و حمایت از نهادهای تروریستی ادامه می دهد و تهدیدی برای استرالیا به شمار می آید، از این رو علاوه بر شاخه نظامی، شاخه سیاسی حزب الله نیز در فهرست نهادهای تروریستی قرار می گیرد؛ حزب الله و تمام موسسات و نهادهایش تحت تحریم های استرالیا قرار گرفته است".

العالم ـ کشکول

"کارن اندروز" وزیر کشور استرالیا علت این تصمیم گیری اخیر کشورش را توضیح نداد؛ اما مطبوعات اسراییلی این مهم را به عهده گرفتند؛ روزنامه معاریو نوشت: تصمیم استرالیا مبنی بر قرار دادن حزب الله در فهرست نهادهای تروریستی بنا به درخواست "اسراییل" بوده است. این روزنامه می گوید: نفتالی بنت نخست وزیر اسراییلی در دیداری در حاشیه نشست گلاسکو در انگلیس از همتای استرالیایی اش اسکات موریسون خواست تا حزب الله لبنان با شاخه سیاسی و نظامی اش را رسما در فهرست نهادهای تروریستی قرار دهد.

مطبوعات اسراییلی همچنین تصریح کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دولت استرالیا را ستود و گفت: از دولت استرالیا و دوستم اسکات موریسون نخست وزیر این کشور بابت تصمیم اخیر در خصوص حزب الله تشکر می کنم.

با این تصمیم، استرالیا به آمریکا و کانادا و انگلیس و المان و هلند و اتریش و نیز کشورهای آمریکای لایتن می پیوندد، برخلاف اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر که فقط شاخه نظامی حزب الله را تحریم کرده و شاخه سیاسی آن را مشمول تحریم ها قرار نداده اند. زیرا این تصمیم تعامل با مقامات لبنانی را دشوار می کند با توجه به آنکه حزب الله یکی از گروه های اصلی در لبنان است و در دولت و پارلمان نماینده دارد و نقشی مهم و اصلی در جنبه های مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی لبنان ایفا می کند.

روشن است که استرالیا این تصمیم را در راستای اجرای دستورات اسراییلی ها اتخاذ کرده و در واقع یک فرمانبرداری کورکورانه از سیاست های آمریکاست. حزب الله هیچگاه تهدیدی برای استرالیا به شمار نمی رفت. در استرالیا اقلیت بزرگی از لبنانی ها زندگی می کنند و حزب الله در آنجا از محبوبیت برخوردار است و تاکنون یک حادثه امنیتی در میان این اقلیت لبنانی در استرالیا گزارش نشده است تا بهانه ای برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کامبرا علیه لبنان و حزب الله و اقلیت لبنانی در استرالیا باشد.

تصمیم استرالیا در راستای جنگی است که امریکا و رژیم صهیونیستی و غرب و اعراب مرتجع و در راس آنها عربستان و امارات نه فقط علیه حزب الله بلکه علیه لبنان و ملت لبنان راه اندازی کرده اند. این اقدام استرالیا در واقع به معنای مجازات ملت لبنان در عرصه اقتصادی است و نوعی انتقام گرفتن از لبنانی ها به سبب حمایت از مقاومت است؛ مقاومتی که اسراییلی ها را خوار و ذلیل ساخت، معادله بازدارندگی و معادله رعب و وحشت را بر آنها تحمیل کرد؛ اینک رژیم صهیونیستی قبل از هر اقدام احمقانه علیه لبنان هزاران بار فکر می کند و از حمله مبارزان حزب الله بر منطقه الجلیل و آزادسازی آن می هراسد.

جنگ روانی علیه حزب الله در داخل لبنان از طریق مزدوران امریکا و "اسراییل" که آخرین مورد آن حادثه الطیونه است و نیز حملات اعراب مرتجع علیه لبنان به بهانه اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی این کشور و امروز قرار دادن حزب الله در فهرست "نهادهای تروریستی" از سوی برخی کشورهای غربی در واقع تلاشی برای نجات رژیم صهیونیستی از دست محور مقاومت است که این رژیم را تحت فشار قرار داده است در حالی که ادعا می کند "ارتشی شکست ناپذیر" دارد. این در حالی است که جهانیان شاهد است که چگونه این ارتش در برابر جوانان مومن لرزه بر اندامش می افتد. تمام این فشارها و جنگ های روانی بر اراده آهنین این جوانان ذره ای اثر نمی گذارد بلکه بیش از پیش خواهان مجازات این رژیم به سبب جنایتهایش در حق ملت فلسطین و ملت لبنان و ملت سوریه و دیگر ملت های منطقه هستند.

پربیننده ترین خبرها